هواشناسی مازندران وضعیت هوای سیزده بدر را در استان ابری و بهاری پیش بینی کرد.

به گزارش مرور نیوز سید احمد میرساداتی کارشناس هواشناسی استان مازندران در خصوص وضعیت جوی طی چند روز آینده اظهار داشت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی استان مازندران از روز جمعه 11 فروردین صاف تا کمی ابری همراه با افزایش دما و هوای نسبتا گرم و از اواخر روز جمعه ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید ( حداکثر سرعت باد تا 45 کیلومتر بر ساعت ) و از شب بتدریج با بارندگی خواهد بود.

این کارشناس در ادامه افزود: وضعیت جوی برای شنبه و روز یکشنبه 12 و 13 فروردین ابری در بعضی ساعات همراه با بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات استان ابری و مه آلود گاهی با بارش باران و برف درارتفاعات 1500 متر و بالاتر بارش بصورت برف خواهد بود ودر گذر شنبه بعدازظهر تا صبح یکشنبه، ناپایداری کمتر بوده و احتمال بارندگی ضعیف است و یکشنبه شب و روز دوشنبه 14 فروردین بارش باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف پیش بینی می شود.

وی گفت: همچنین طی روزهای شنبه تا دوشنبه دمای هوا کاهش یافته و هوا سرد می شود بطوریکه بیشینه دما در شهرها بین 9 تا 12 درجه پیش بینی می شود.

میرساداتی افزود: با توجه به تغییرات الگوها و نقشه های هواشناسی در فصل بهار ، تغییرات پیش بینی نیز معمولا در این فصل بیشتر بوده و لذا به محض مشاهده چنین تغییراتی ، سعی می شود پیش بینی جدید تهیه و در دسترس قرار گیرد.