رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در پایش مراکز خرید فروش ماهی و دیگر حیوانات 15 لاک‌پشت برکه‌ای اروپایی، مار و سنجاب کشف و ضبط شد.

به گزارش مرور نیوز مرتضی جمشیدیان ، اظهار داشت: با توجه به قرار داشتن در فصل خرید و فروش انواع لاک‌پشت، کارشناسان اداره محیط زیست استان اصفهان از مراکز فروش ماهی و اکواریوم و حیوانات به شکل مستمر بازدید می‌کنند که در این بازدیدها تعدادی مار، سنجاب و لاک پشت کشف و ضبط و با متخلفان برخورد شده است.

وی افزود: در یکی از این بازدیدهای نوروزی، کارشناسان یگان تعداد پانزده قطعه لاک پشت برکه‌ای اروپایی را در تعدادی از مرکز خرید و فروش ماهی و اکواریم کشف و ضبط کردند.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه لاک‌پشت برکه‌ای اروپایی ( Emys orbicularis ) گونه‌ای لاک‌پشت آب شیرین‌زی و بومی غرب آسیا، جنوب و مرکز اروپا و شمال آفریقا است، بیان داشت: این لاک‌پشت‌ها پرورشی نیستند و در برکه‌ها زندگی می‌کنند و بر این اساس این اقدام محیط زیست در راستای حفظ این گونه حیات وحش است.

وی ادامه داد: این لاک‌پشت‌ها پس از انجام هماهنگی های لازم با اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحویل باغ وحش شد و با متخلفین برخورد قانونی انجام شده است.

پایش و محافظت از زیست‌گاه‌های حیات وحش هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود

جمشیدیان با بین اینکه در هیچ ایامی پایش و محافظت از زیست‌گاه‌های حیات وحش متوقف نمی‌شود از دستگیری متخلف شکار در آران خبر داد و بیان داشت: با گزارش مردمی و به دستور دادستان شهرستان، محیط‌بانان محیط زیست کاشان با همکاری نیروی انتظامی از منزل یک نفر متخلف شکار و صید اجزای یک رأس کل وحشی، یک دستگاه موتورسیکلت اماراتی، یک قبضه سلاح و یک دستگاه دوربین چشمی کشف کردند و پرونده متخلف تحویل مراجع قضایی شد.