مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: اردبیلی‌ها در روز طبیعت میزبان بارش برف و باران خواهند بود.

به گزارش مرور نیوز علی دولتی‌مهر اظهار کرد: طبق بررسی‌ نقشه‌های هواشناسی بارش برف و باران در روز طبیعت مهمان اردبیلی‌ها خواهد بود و مردم اردبیل این روز را با بارش برف و باران تجربه می‌کنند.

وی افزود: کمینه دمای رخ‌ داده استان اردبیل طی 24 ساعت گذشته از کمترین به ترتیب نمین سه درجه زیرصفر، سرعین، فرودگاه و اردبیل دو درجه زیر صفر، خلخال صفر درجه، مشگین‌شهر و گرمی یک درجه، نیر سه درجه و کوثر، بیله‌سوار و پارس‌آباد چهار درجه سانتی‌گراد بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: پیرو پیش‌بینی‌های انجام شده سامانه سرد و بارشی از عصر دیروز استان را تحت تاثیر قرار داده و بارشها در بسیاری از مناطق استان آغاز شده و تا امروز به صورت متناوب ادامه دارند.

دولتی‌مهر بیان کرد: بیشترین بارش باران و برف در شهرستانهای نیر با 4.5 میلی‌متر و مشگین‌شهر و اردبیل با 4.2 میلی‌متر گزارش شده است و ارتفاع برف نیز در برخی مناطق مرکزی استان به چهار سانتی‌متر رسیده است و شاهد کاهش محسوس دما در بسیاری از مناطق استان بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که این سامانه سرد و بارشی تا روز دوشنبه در سطح استان فعال بوده و به صورت متناوب در اغلب مناطق استان شاهد بارش باران و برف و تداوم هوای سرد خواهیم بود.