کارشناس مرکز مدیریت راه‌های استان همدان گفت: تردد7 میلیون و 938 هزار خودرو از محورهای استان توسط 66 دستگاه تردد شمار فعال در محورهای برون شهری به ثبت رسیده است.

به گزارش مرور نیوز بابک گردان اظهار داشت: از 25 اسفندماه 95 تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه امسال تردد 7 میلیون و 938 هزار خودرو از جاده‌های همدان توسط دستگاه‌های تردد شمار فعال به ثبت رسیده است.

گردان بیان کرد: میزان تردد از جاده‌های این استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان ترددها 25 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: پرترددترین محورهای همدان، همدان تا صالح آباد و بالعکس بوده که روز 13 فروردین ماه تردد 13 هزار خودرو در این محور به ثبت رسیده است.

گردان با اشاره به اینکه سهم تردد وسایل نقلیه سنگین از ابتدای طرح نوروزی به طور متوسط حدود 7 درصد بوده است گفت: این در حالی است که در روزهای عادی حدود 18 درصد سهم ترددها را وسایل نقلیه سنگین دارند.

وی اعلام کرد: در روزهای عادی 250 هزار خودرو از محورهای همدان عبور می‌کنند که میزان تردد در روز گذشته یعنی سیزدهم فروردین افزون بر 407 هزار خودرو بوده که 6 درصد آن را وسایل نقلیه سنگین شامل می‌شود.

گردان عنوان کرد: ساعت اوج ترددها در روز سیزدهم فروردین ماه حوالی ساعت 17 الی 19 به ثبت رسیده است.