مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: قطار گردشگری اروپا 13 فروردین در روز طبیعت به مشهد آمد و تا پایان سال احتمالا 5 قطار گردشگری بین المللی به کشورمان سفر می‌کند.

به گزارش مرور نیوز حسین زارع صفت، اظهار کرد: گردشگران قطار گردشگری اروپا 13 فروردین مهمان مشهدی‌ها شدند و در نوبت صبح از آرامگاه فردوسی و آرامگاه نادرشاه افشار در مشهد بازدید کردند، همچنین برنامه شاه‌نامه‌خوانی نیز در آرامگاه فردوسی برای این گردشگران برپا شد و بعدازظهر به حرم رضوی مشرف و از موزه آستان قدس رضوی بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: گردشگران این قطار که از سه قاره اروپا، آسیا و آمریکا هستند از روسیه سفر خود را ‌آغاز کردند و تعداد آنان 74 نفر است که از مرز ترکمنستان وارد سرخس شدند که در مجموع دو هفته در ایران می‌مانند و به شهرهای مختلف ایران سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه مرحله اول سفر آنان از مشهد آغاز شد، گفت: این گردشگران پس از سفر به مشهد به کرمان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران می‌روند و سه شب در تهران اقامت می‌کنند، 25 گردشگر نیز از طریق سفر هوایی به تهران سفر می‌کنند و به این گردشگران می‌پیوندند، همچنین 47 نفر از این گردشگران به کشورهای خود باز می‌گردند و سایر مسافران مسیر سفرشان را در ایران ادامه می‌دهند.

وی افزود: مسیر دوم حرکت گردشگران از تهران آغاز می‌شود و دوباره به مشهد باز می‌گردند، سپس به کرمان، اهواز، شوش، یزد، کاشان ‌و سمنان می‌روند، بعد از این مسافران از تهران از طریق حمل و نقل هوایی به کشور خود باز می‌گردد و قطار خالی از طریق مرز سرخس از کشورمان خارج می‌شود.