رئیس اداره امور عشایر بشرویه گفت: برای اولین سال عشایر شهرستان بشرویه میزبان مسافران و گردشگران در ایام نوروز بودند.

به گزارش مرور نیوز مصطفی مرادی بیان کرد: استراحتگاه عشایری شهرستان بشرویه برای اولین بار از تاریخ 28 اسفندماه تا 13 فروردین ماه در ورودی شهرستان از سمت طبس برپا شد.

وی افزود: این استراحتگاه دارای شامل دو چادر عشایری بود که در یکی در 5 غرفه فروش محصولات فراوری شده عشایری چون کشک، قره فروت، دوغ و... به فروش می‌رسید.

مرادی ادامه داد: در این استراحتگاه همچنین محصولات غذایی و صنایع دستی دام سنگین مانند شتر نیز عرضه می‌شد.

وی بیان کرد: اکثر عشایر شهرستان از طریق دامپروری امرار معاش می‌کنند که متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل خشکسالی و نبود مراتع برای چرای دام و... با مشکلاتی در این زمینه مواجه شده‌اند به همین دلیل فروش محصولات تولیدی عشایر سختکوش شهرستان بشرویه در ایام نوروز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان بشرویه اظهار داشت: در نوروز امسال با ایجاد و اخذ مجوز استراحتگاه عشایری علاوه بر فروش محصولات تولید شده توسط عشایر و عرضه به مسافران و بالابردن اقتصاد 9 خانوار عشایری و ایجاد مکان مناسب در اختیار مسافران نوروزی تمام توان خود را گذاشته تا همسو با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحقق شعار امسال«اقتصاد مقاومتی ، تولید، اشتغال» به نحو احسن گام برداریم.

مرادی بیان کرد: در این ایام روزانه بیش از 500 خودرو در استراحتگاه عشایری بشرویه توقف داشته‌اند و در این استراحتگاه آب جوش و چای آویشن بصورت رایگان و غذاها و نان های محلی نیز به مسافران نوروزی عرضه می‌شد و خوشبختانه استقبال خوبی توسط مسافران صورت گرفت.

وی گفت: شتر سواری، اسب سواری و پرواز با پاراموتور از جمله برنامه های جانبی این استراحتگاه بود.