برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری چهار هتل سنتی در بافت تاریخی بوشهر در دست احداث است که سه واحد آن تا نیمه نخست سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش مرور نیوز، ناصر امیرزاده روز پنجشنبه در نشست معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد استان بوشهر افزود:دفترهای خدمات مسافرتی این استان نیز در سه سال گذشته از 16 به 26 دفتر رسیده است.
امیرزاده یادآور شد: چندین هتل با شمار ستاره‌های مختلف نیز در شهرهای استان بوشهر در دست ساخت است که بخشی از آنها امسال افتتاح می‌ شود.
وی گفت: برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری چهار هتل سنتی در بافت تاریخی بوشهر در دست احداث است که سه واحد آن تا نیمه نخست سال جاری به بهره برداری می رسد.
سرپرست اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر‌ با اشاره به فروش مناسب صنایع دستی استان بوشهر در نوروز 96 گفت: در نوروز امسال بیش از پنج میلیارد ریال صنایع دستی این استان به فروش رسید.
امیرزاده ادامه داد: عبابافی، گلیم‌بافی، گبه، حصیر و ساخت محصولات گوناگون از جمله چوبی و دریایی از ظرفیت مهم صنایع دستی استان بوشهر به شمار می رود.
وی بیان کرد: در نوروز امسال با ایجاد بازارچه های نوروزی در شهرستانهای این استان بازار فروش صنایع دستی با رونق مناسبی همراه شد که انتظار می رود با پیش بینی تدابیر لازم این رونق همچنان تداوم داشته باشد.
امیرزاده، در ارتباط با ظرفیت های گردشگری استان بوشهر بیان کرد: سواحل، دهکده‌های گردشگری، آثار طبیعی و تاریخی و پارک‌های ملی دریایی در نقاط مختلف این استان ظرفیتی مهم برای جذب گردشگر فراهم کرده است.
وی با اشاره به استقبال خوب از 2 دهکده گردشکری استان بوشهر در نوروز 96 یادآور شد: از 10 دهکده گردشگری استان بوشهر 2 مورد آن به بهره برداری رسیده و هشت دهکده دیگر نیز در دست مطالعه است.
امیرزاده، جنگل حرا در نایبند را از دیگر ظرفیت های گردشگری استان بوشهر برشمرد و گفت: این استان بعد از خوزستان دومین پوشش جنگلی حرا را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: علاوه بر جنگل حرا بزرگترین نخلستان کشور با شش میلیون اصله نخل در استان بوشهر ظرفیتی مهم برای تورهای گردشگری در این استان فراهم آورده است.
امیرزاده با اشاره به بافت تاریخی شهر بوشهر گفت: بافت تاریخی شهر بوشهر با 40 هکتار مساحت ظرفیت های ارزشمندی که بناها و ساختمان‌ها با معماری ویژه در آن نهفته است.
وی ادامه داد: مجموعه کاخ‌های هخامنشی در دشتستان، بندر تاریخی سیراف، ابنیه‌های گوناگون تاریخی در شمال، جنوب و مرکز استان بوشهر از دیگر ظرفیت های گردشگری ارزشمند این استان به شمار می رود.
سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر‌ با اشاره به مرمت برخی از بناهای تاریخی بوشهر گفت: در سال گذشته مدرسه تاریخی سعادت با 20 میلیارد ریال مورد بازسازی و بهره برداری قرار گرفت.