مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل از راه اندازی تاکسی گردشگری در اردبیل خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، رحیم سعیدی روز پنجشنبه افزود: تاکسی‌های گردشگری این قابلیت را دارند که اماکن تاریخی ، تفریحی ، اقامتی و گردشگری سطح شهر را معرفی کنند.
 از روابط عمومی شهرداری اردبیل ، او اظهار کرد: تاکسی‌ های گردشگری به تبلت مجهز می ‌شوند تا به محض رسیدن در مقابل یک مکان گردشگری اطلاعات جامع و مفیدی از خصوصیات آن مکان در اختیار مسافران قرار دهند.
وی افزود: در این طرح مکان ‌های تاریخی و فرهنگی به صورت آزاد و مکان‌ های اقامتی و رستوران‌ ها در قالب قرارداد با بخش خصوصی معرفی خواهد شد.
به گفته مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری اردبیل ، این اقدام می‌تواند راهنمایی مناسبی برای مسافران شهر اردبیل فراهم کند و مکان ‌های تاریخی و تفریحی را به صورت گسترده معرفی نماید.
سعیدی همچنین با اشاره به اجرای این طرح به صورت پایلوت در فرودگاه اردبیل ادامه داد: در ادامه طرح در کل شهر اردبیل اجرا خواهد شد.
اردبیل که به خاطر پیشینیه غنی مذهبی و تاریخی از گذشته های دور به دارالارشاد ، دارالایمان ، دارالامان و دارالعرفان شهرت یافته بیش از نیم میلیون نفر جمعیت را در 6 هزار و 500 هکتار مساحت جای داده است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از جاذبه های تاریخی اردبیل هستند.
همچنین موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل از دیگر جاذبه هایی است که گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است.