مدیرکل پایگاه های میراث جهانی پس از افتتاح پروژه ساماندهی و تجهیز کتابخانه تخصصی تخت جمشید از اقدامات صورت گرفته برای ایجاد زیرساخت های گردشگری مناسبتر در پارسه و پاسارگاد گفت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ روز گذشته همزمان با مراسم تجلیل از خادمان میراث فرهنگی و افتتاح کتابخانه تخصصی تخت جمشید اقداماتی که در راستای زیرساخت های گردشگری پارسه و پاسارگاد در نظر گرفته شده توسط مدیر کل پایگاه های میراث ملی و جهانی کشور عنوان شد.

«فرهاد عزیزی» با اعلام این خبر گفت: در شرایط فعلی که موضوع گردشگری و سفر تبدیل به یکی از اولویت مهم زندگی مردم و دولت شده است لازم است که اقدامات در جهت رونق توسعه گردشگری سرعت بگیرد.

وی افزود: درحال حاضر اولویت سازمان میراث فرهنگی در پایگاه های جهانی رفع کمبودها و نواقص در زیرساخت های گردشگری و حوزه اشتغال است. به طوری که هم اکنون با همراهی بخش خصوصی، انجمن های مردم نهاد عزم جدی ایجاد شده است.

آنطور که عزیزی عنوان کرد: هم اکنون کشورهایی در دنیا در عرصه گردشگری موفق شده اند که علاوه بر سازمان های مربوط به بحث میراث فرهنگی، Ngo ها، جوامع بومی و بخش خصوصی در حفظ و نگهداری، معرفی و ایجاد زیرساخت های گردشگری نقش آفرینی می کنند.

وی همچنین تاکید کرد: اتفاقات جدیدی قرار است در تخت جمشید و پاسارگاد در خصوص مباحث عمرانی و زیرساخت های که مورد نیاز گردشگران است رخ دهد و هم اکنون با برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات اجرایی امیدواریم شرایط بهتری نسبت به سالهای قبل در پارسه و پاسارگاد رخ دهد.

مدیر کل پایگاه های میراث ملی و جهانی اما نقش نوروزگاه ها در پایگاه های ملی و به ویژه جهانی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: امسال با برگزاری نوروزگاه ها در پایگاه های ملی و به خصوص جهانی ما شاهد یک همگرایی عظیم در کلیه نهادها بودیم به طوری که این اتفاق سبب شد که امسال با برگزاری آیین های محلی و سنتی، شاهنامه خوانی، موسیقی زنده و محلی، فضای فرهنگی و جذابی برای گردشگران ایجاد شود و نوروزی متفاوت و ماندگار در ذهن مردم نقش ببندد.