رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح مطالعاتی توسعه گردشگری مذهبی و مطالعات تحلیل راهبردی ظرفیت‌های گردشگری داخلی در دو شهر استان در جهاد دانشگاهی تهیه می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، وحید خلیلی ظهر امروز در شورای اداری استان با بیان اینکه این سازمان تا سال 93 در حوزه پژوهش و فناوری هیچ ساختاری نداشته است اظهار داشت: نداشتن ساختمان ملکی متمرکز، عدم شناخت مردم استان از جهاددانشگاهی و سطح پایین مطالبه‌گری مردم و مسئولان از این سازمان از مشکلاتی بوده‌اند که خوشبختانه امروز تا حدودی رفع شده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی برق و بازرسی فنی جوش‌های صنعتی، مرکز تخصصی گردشگری و محیط زیست و مرکز اطلاعات توسط این نهاد افزود: تهیه طرح مطالعاتی توسعه گردشگری مذهبی، انجام مطالعات تحلیل راهبردی ظرفیت‌های گردشگری داخلی در دو شهر استان و جداسازی آب شرب و فضای سبز شلمزار در حوزه پژوهش و فناوری این نهاد انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سال گذشته جهاددانشگاهی استان در رشد شتاب توسعه برنامه 5 ساله در سطح کشور رتبه 9 را کسب کرد.

خلیلی با بیان اینکه سال گذشته 14 هزار و 600 نفر از مردم استان از آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 250 دوره یا رشته تخصصی اشتغال محور و مورد نیاز بازار کار استان در جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کسب رتبه 10 کشوری این نهاد در حوزه آموزشی تصریح کرد: تاکنون بیش از 90 برنامه فرهنگی توسط جهاد دانشگاهی استان برگزار شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری استان را قطب گفت‌و‌گوی دانشجویی کشور معرفی کرد و ادامه داد: امسال 46 تیم در مسابقات مناظره با هدف ترویج فرهنگ گفت و گو شرکت کردند.