معاون سازمان محیط زیست امر به معروف را ابزاری برای اصلاح رفتارها در حوزه هدررفت آب، آلودگی هوا، از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع، زمین‌خواری‌ها، انتشار آلاینده ها در صنایع و... دانست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، محمد مجابی معاون سازمان حفاظت محیط زیست در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آنچه موجبات خرسندی را فراهم می کند، آن است که در ماه‌های گذشته بدنه تبلیغی کشور و متولیان امر معروف و نهی از منکر، محیط زیست را به عنوان یکی از مقولات مهم که مورد توجه قرآن کریم و احادیث است محل تاکید قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه برای بهره‌گیری از امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حفاظت محیط زیست باید ورود جدی در بحث آموزش و فرهنگسازی داشته باشیم، اظهار کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر اگر ببینیم کسی کار خیری انجام می دهد او را باید به ادامه کار خیرش تشویق کنیم.

به گفته مجابی، در شرایطی که جامعه ایران با معضلات محیط زیستی متعدد از جمله هدررفت آب، آلودگی هوا، از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع، زمین‌خواری‌ها، انتشار آلاینده ها در صنایع و... دست به گریبان است، امر به معروف و نهی از منکر می تواند ابزاری برای اصلاح رفتارها باشد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در امر به معروف و نهی از منکر تاثیر رفتار بیش از گفتار است. اصلاح رفتار، نگاه و تفکر افراد منجر به گسترش معروف در حوزه‌های مختلف می شود و این امر، با ارائه و انجام رفتارهای درست و بهره‌مندی از روش‌های روزآمد ممکن می‌شود. تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از جمله معروف‌های جهانی است زیرا همه جهان از این موضوع و گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی ناشی از آن آسیب خواهند دید.

مجابی با اشاره به اینکه در بیانات مقام معظم رهبری در 17 اسفند سال 93 بر ضرورت ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه محیط زیست تاکید شد، گفت: در یکی از مواد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست که برآمده از اصل 110 قانون اساسی است، بر ضرورت توجه به فرهنگ تاکید و در این بند مباحث امر به معروف برای حفظ محیط زیست تاکید شده است.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست احکام اعضای شورای امر به معروف سازمان حفاظت محیط زیست توسط معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تقدیم شد.