رئیس اداره حفاظت از محیط زیست رودبار از صدور حکم قضایی جریمه نقدی 30 میلیون ریالی دادگاه برای شکارچی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان بهروز آژ اظهار کرد: شکارچی غیر مجاز در رودبار که از او دو سلاح شکاری و یک قطعه کبک کشف و ضبط شده بود با طرح شکایت به مراجع قضایی این شهرستان معرفی و طی حکم دادگاه به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

وی با بیان اینکه در خرداد ماه سال جاری بر اساس گزارشات واصله و تحقیقات صورت گرفته درباره یک شکارچی غیر مجاز، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با دریافت حکم قضایی اقدام به تفتیش منزل مسکونی وی کردند، افزود: در این بازرسی یک سلاح گلوله زنی، یک سلاح شکاری و یک قطعه کبک زنده کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست رودبار با بیان اینکه با تحقیقات انجام شده مشخص شد متخلف از کبک فوق جهت طعمه برای جلب سایر کبک ها استفاده می کند، گفت : در نخستین اقدام کبک به اسارت درآمده رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشت و در اقدام بعدی متخلف با طرح شکایت از سوی واحد حقوقی اداره محیط زیست شهرستان رودبار، به مراجع قضایی معرفی شد.

وی تصریح کرد : در رسیدگی انجام شده در دادگاه کیفری این شهرستان دادگاه بزهکاری متهم محرز و بر اساس بند الف ماده 10 اصلاحی قانون شکار و صید و موارد ۱۹، ۲۸، 66 قانون مجازات اسلامی متهم را به پرداخت 30 میلون ریال جزای نقدی بدل از شش ماه حبس محکوم کردند.