رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه ضمن اشاره به در دست بررسی بودن 35 پرونده زمین‌خواری توسط مراجع قضایی از رفع تصرف ۴۲.۶ هکتار از اراضی شهرستان فیروزکوه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز جمشید جویباری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، 18 مورد رفع تصرف اراضی داشتیم، اظهار کرد: این 18 مورد شامل ۴۲.۶ هکتار از اراضی در بخش‌های مختلف شهرستان فیروزکوه می‌شود که اشخاص مختلفی آن‌ها را تصرف کرده بودند.

وی با بیان اینکه در قسمت‌هایی از اراضی تصرف شده بنا ساخته و قسمت‌های دیگر محصور شده بود، تصریح کرد: مراجع قضایی و نیروی انتظامی شهرستان فیروزکوه همکاری خوبی با اداره منابع طبیعی شهرستان می‌کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 19 پرونده حقوقی و 16 پرونده کیفری در زمینه زمین‌خواری در شهرستان فیروزکوه تشکیل شده که این پرونده‌ها در دادگاه در دست بررسی است.

همچنین محمد فریدی -رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه- از شکایت به مراجع قضایی به دلیل ساخته شدن 4 بنا (رستوران، مغازه و...) در اثر طبیعی ملی تنگه واشی خبر داد و گفت:این شکایت‌ها توسط مراجع قضایی درحال بررسی است و اطمینان داریم که رای به نفع محیط زیست صادر می‌شود.