رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دنا گفت: آتش سوزی در جنگلهای دنا پس از چهار بار شعله ور شدن مهار و خاموش شد.

به گزارش مرور نیوز "قربانعلی فلسفی"  افزود: این آتش سوزی ها بین روستاهای کریک و دارشاهی به علت آتش زدن رباله روستاهای "امیرآباد"، "کریک"، "معصوم آباد" و "دارشاهی" رخ داده و به مناطق طبیعی و جنگلها سرایت کرد.

وی بیان کرد: اولین آتش سوزی ساعت 15 روز پنجشنبه، 12مردادماه شروع و ساعت 18:30 مهار شد. به علت وجود کنده های باقی مانده آین آتش سوزی پس از دو ساعت دوباره شعله ور شد که با کمک نیروهای منابع طبیعی و مردم ساعت 00:30 بامداد مهار شد. آتش سوزی سوم، ساعت 24 شب بعد مجددا شعله ور و ساعت چهار بامداد مهار شد.

فلسفیان تصریح کرد: ساعت 19 جمعه شب، 13مرداد ماه مجددا برای چهارمین بار آتش سوزی شروع و ساعت 22:30 مهار و خاموش شد که تا ساعت سه بامداد نیروهای منابع طبیعی برای جلوگیری از شعله ور شدن دوباره جنگلها در منطقه حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه پوشش جنگلی و مرتعی این منطقه پرپشت و غنی بوده است، ادامه داد: بر اساس برآورد اولیه به 25هکتار از جنگلها و مراتع این منطقه خسارت وارد شده است که پس از بررسی ها میزان دقیق خسارات وارده مشخص خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دنا با بیان اینکه 100درخت بلوط در این آتش سوزی ها به طور کامل از بین رفته اند، عنوان کرد: درختان زیادی در این آتش سوزی ها خسارت دیده اند که بیشتر آنها از نوع بلوط بوده اند. برای مهار این آتش سوزی ها تنها مردم منطقه به کمک نیروهای منابع طبیعی آمده اند. ادارات، فرمانداری و ستاد بحران شهرستان هیچ کدام برای مهار آتش سوزی با ماموران منابع طبیعی همکاری نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 9 فقره آتش سوزی در شهرستان دنا رخ داده است، اضافه کرد: هیچ تجهیزات و امکاناتی برای مهار آتش سوزی ها نداشتیم و تنها با شاخه درختان و بیل اقدام به خاموش کردن آتش می کنیم.