رئیس بسیج رسانه استان گلستان گفت: رسانه های گلستانی وضعیت بحرانی خلیج گرگان را مطالبه گری کنند.

به گزارش مرور نیوز ، محمدعلی جعفری عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: از شکل‌گیری بسیج رسانه در استان گلستان نزدیک به سه سال می‎گذرد و ما تلاش کردیم شرایط مناسب و خوبی را در فضای رسانه‎ای استان رقم بزنیم.

وی بابیان اینکه تربیت خبرنگاران و ایجاد رسانه‎های تراز انقلاب اسلامی هدف اصلی بسیج رسانه است، افزود: برنامه‎های متنوعی با موضوع بصیرتی و معرفتی برای خبرنگاران برگزارشده است.

جعفری افزود: بسیج رسانه برای تقویت بنیه علمی خبرنگاران در سال‎های اخیر تلاش زیادی انجام داده و علاوه بر دوره‎های آموزشی مختلف، دو دوره جشنواره رسانه‎ای ابوذر با محوریت شهدای غواص، مدافع حرم و چهار هزار شهید استان گلستان برگزار کرده است.

وی با اشاره به انتخاب شهید شاخص رسانه در هرسال اظهار کرد: در بسیج رسانه هرسال شهیدی به‌عنوان محور و الگو انتخاب می‌کنیم و تلاش می‎کنیم همواره شهدا را چراغ راه خود قرار دهیم.

جعفری افزود: اردوهای زیارتی، سیاحتی، طرح ولایت، برگزاری مراسم در مناسبت‎های مختلف، برگزاری اردوهای راهیان نور و ... ازجمله اقداماتی است که تاکنون در بسیج رسانه اجرایی شده است.

وی افزود: از خبرنگاران انتظار داریم باصداقت در گفتار و امانت‌داری تلاش کنند جبهه متحد رسانه‎ای در برابر دشمنان تشکیل شود.

مسئول بسیج رسانه گلستان با اشاره به حادثه انفجار معدن زمستان یورت اظهار کرد: یکی از حوادث تلخ استان گلستان طی سال‎های اخیر حادثه معدن یورت آزادشهر بود که اصحاب رسانه پای‌کار آمدند و اگر رسانه‌ها نبودند ممکن بود مشکلات بیشتری ایجاد می‎شد.

جعفری با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم فاجعه دیگری مانند معدن زمستان یورت آزادشهر در گلستان رقم بخورد، اظهار کرد: رسانه‎ها نقش اساسی در جلوگیری از وقوع چنین فجایعی در استان دارند.

مسئول بسیج رسانه گلستان ادامه داد: خلیج گرگان هم جزو مسائلی است که رسانه‎ها باید آن را مطالبه گری کنند چراکه اگر خلیج گرگان خشک شود حوادث ناگواری گریبان گیر استان می‎شود.

وی با اشاره به‌عنوان شعار سال گفت: امسال سال اقتصاد مقاومتی است و دغدغه‎های رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد و معیشت مردم است، ازاین‌رو انتظار داریم رسانه‌ها منویات رهبری را دنبال کنند.