مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: در پی بارندگی های امروز وزش باد با سرعت 97 کیلومتر برساعت در شهرستان گنبد کاووس ثبت شده است.

نوربخش داداشی، در گفتگو با مرور نیوز اظهار کرد: پیرو اطلاعیه و اخطاری که طی دو روز گذشته صادر شد شروع بارش از بعد از ظهر امروز تا اواخر وقت روز جمعه در استان گلستان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه امشب بارش باران های رگباری در نقاط شمال غرب، کوهپایه و ارتفاعات مرکزی داریم، افزود: این بارندگی ها تا صبح فردا ادامه دارد و آسمان استان ابری و نیمه ابری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه بارش مجددا باران را از بعد از ظهر روز جمعه در استان خواهیم داشت، گفت: این بارش ها بیشتر در شرق استان خصوصا در نقاط مرزی با استان خراسان شمالی اتفاق خواهد افتاد که موجب بالا آمدن آب رودخانه می شود.

وی از احتمال طغیان رودخانه ها خبرداد و تصریح کرد: فردا در جنگل گلستان بارش نقطه ای شدید را شاهدیم که این بارش ها در جاده مواصلاتی کوهستانی همچون توسکستان و آزادشهر به شاهرود اتفاق خواهد افتاد.

داداشی گفت: دریا از ظهر امروز تا صبح شنبه با موج شدید آب همراه است.

وی با اشاره به بارش شهرستان گنبد کاووس، افزود: تا کنون در این شهرستان 12 میلی متر بارش داشتیم و این به صورت نقطه ای ادامه دارد.

وی در خصوص وزش باد شدید در شهرستان گنبد کاووس، اظهار کرد: وزش باد با سرعت 97 کیلومتر برساعت در شهرستان گنبد کاووس ثبت شده که کماکان وزش باد را تا فردا غروب در بخش نقاط استان خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: فردا استان گلستان با کاهش 6 تا 8 درجه دمای هوا مواجه خواهد بود، مجدد موج افزایش دما را از بعدظهر شنبه خواهیم داشت.

وی در پایان از مسافرین خواست از اقامت در حاشیه رودخانه ها تا صبح روز شنبه پرهیز کنند .