معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت ‌آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در چهار ماه نخست امسال افزون بر 25 میلیون و 272 هزار متر مکعب آب در شهرهای استان بوشهر مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد افزایش داشته است.

به گزارش مرور نیوز از بوشهر ، سهراب بیاتی ظهر امروز در نشست بررسی مصرف آب در شهرهای استان بوشهر با بیان اینکه منابع تامین آب آشامیدنی این استان در شش منطقه قرار دارد اظهار داشت: آب آشامیدنی استان بوشهر از خط‌ کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد، کازرون و چاه‌های مستقر در دشتی، برازجان، دیر، کنگان تامین می‌شود که عمده آن از خط آبرسانی کوثر تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمتر از 10 درصد منابع تامین آب استان بوشهر در این استان و مابقی در دیگر استان‌ها قرار دارد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه 90 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر به استان‌های دیگر وابسته است و با خطوط طولانی وارد شبکه آبرسانی استان بوشهر می‌شود لازم است فرهنگ مدیریت مصرف بهینه در دستور کار مشترکان قرار بگیرد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به افزایش میزان مصرف سرانه آب در استان بوشهر گفت: مصرف سرانه آب به ازاء هر شهروند در استان بوشهر در شبانه‌روز 207 لیتر است که از حد استاندارد ملی 57 لیتر افزایش دارد.

بیاتی از تولید 38 میلیون و 94 هزار متر مکعب آب در چهار ماه نخست امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مدت در مجموع 38 میلیون و 94 هزار میلیون متر مکعب آب آشامیدنی تامین و تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش 55 درصدی مصرف آب در شهرهای استان بوشهر خبردادو خاطر نشان کرد: در چهار ماه نخست امسال افزون بر 25 میلیون و 272 هزار متر مکعب آب در شهرهای استان بوشهر مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد افزایش داشته است.

وی از اجرای طرح توسعه شبکه آبرسانی در شهرهای استان بوشهر خبر داد و افزود: در اجرای طرح توسعه شبکه آبرسانی، در چهار ماه نخست امسال افزون بر 600 متر لوله‌گذاری در شهرهای استان بوشهر اجراء شده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نوسازی شبکه آبرسانی خاطر نشان کرد: در چهار ماه نخست امسال 8.7 کیلومتر از شبکه فرسوده آبرسانی شهرها نوسازی شده و این در حالی است که 900 کیلومتر از شبکه این استان نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

بیاتی با تاکید بر نقش مهم نوسازی شبکه آبرسانی در بهبود وضعیت توزیع و تامین آب افزود: اعتبارات شبکه آبرسانی از محل پرداخت مصرف آب بهاء مشترکان تامین می‌شود که این اعتبار جوابگوی بخش اندکی از نوسازی شبکه است.

وی، با بیان اینکه سالانه بخشی از شبکه آبرسانی شهرهای استان بوشهر نوسازی می‌شود گفت: امسال برای نوسازی شبکه آبرسانی در شهرهای استان بوشهر 295 میلیارد ریال اعتبار برنامه‌ریزی شده که بخشی از آن از محل پرداخت آب مصرفی مشترکان است.