سیستم بلیت‌دهی مجموعه کاخ گلستان، تغییر و با سیستم بلیت‌دهی مجموعه‌های تاریخی فرهنگی نیاوران و سعدآباد یکسان شد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود نصرتی، مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به جوابگو نبودن سیستم‌های جدید بلیت ورودی کاخ گلستان از نظر بازدهی، اداره آی تی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تغییر روند سیستم بلیت دهی در دستور کار قرار گرفت تا در ارائه بلیت به گردشگران این مجموعه جهانی قدری کار با سرعت بیشتری انجام و در کارها تسهیل بیشتری شود.
او با بیان این‌که در توضیح روند تهیه بلیت ورودی مجموعه کاخ گلستان بیان کرد: روند کار دستگاه های جدید مانند دو مجموعه سعدآباد و نیاوران است و این خدمات رسانی به جای استفاده از کارت بلیت که در گذشته مورد استفاده بود، به صورت بارکدی و کاغذی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به استفاده ازدستگاه استند بلیت برای تعیین کاخ‌موزه‌هایی که گردشگر تمایل به دیدن آن‌ها دارد، افزود: بعد از اعلام مکان مورد بازدید و تهیه یک بلیت کاغذی برای همه کاخ موزه ها، گردشگر در هر کاخ می تواند کاغذ بارکد دار خود را روی دستگاه های قرار گرفه در هر کدام از موزه ها نزدیک می‌کند و با کم کردن هزینه بازدید از آن بنا، گردشگر می‌تواند فضای مورد علاقه خود را ببیند.
او همچنین از دیگر مزایای این تغییر در سیستم بلیت ورودی کاخ موزه‌ها را به‌دست آوردن آمار ورودی گردشگران در لحظه دانست و گفت: علاوه بر این‌که سیستم بلیت ورودی موزه ها به صورت یکپارچه شده است. گیت ورودی کاخ موزه‌ها در کاخ گلستان به نسبت دیگر فضاهای موزه‌ای به روزتر است. در این مجموعه چهار گیت قرار داده شده است.
نصرتی همچنین به انجام تغییراتی در ورودی مجموعه گلستان اشاره کرد.