رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از آغاز مطالعه چگونگی پهنه بندی خطر زلزله درگرگان خبرداد.

به گزارش مرورنیوز، به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان گلستان، سید مجتبی موسوی در مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، با ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره و واحدهای سازمان گفت: در هیئت مدیره هفتم ایجاد نظم و رویه قانونی، بازسازی جایگاه سازمان در نزد دولت و مردم، توجه به بحث آموزش، اصلاح ساختار اداری مد نظر بوده و فعالیت در راستای اهداف ذکر شده ادامه خواهد یافت.

وی افزود: برنامه عملیاتی سازمان در سال ۹۵ بعد از تصویب هیئت مدیره در کمیته چهار نفره استان مطرح و مورد تایید قرار گرفت و همه کارهایی که انجام می شود در راستای همان برنامه است.

وی با اشاره ورود سازمان به مسایل مهم نظارتی بیان کرد: مطالعات بررسی شرایط اراضی شیب دار گرگان رو به پایان است و مطالعه چگونگی پهنه بندی خطر زلزله آغاز شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اصلاح مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، نظام نامه های جدید دفاتر نمایندگی، مالی و اختیارات هیئت مدیره را از موضوع های مهم در حال بحث در سطح نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام کرد و افزود: به زودی نظر مهندسان در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان کشور که در کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، جهت اعلام نظر اعضا منتشر خواهد شد.

در ادامه مجمع عمومی دومین دستور جلسه نیز انجام شد و طی آن نماینده هیئت مدیره سازمان توضیحاتی در مورد چگونگی روند آماده سازی و ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی سال ۹۵ ارائه داد.

محمد فرهمندنیا با اشاره به آماده سازی این تعرفه برای ابلاغ در پایان فصل بهار، اعلام کرد: بعد از نامه نگاری صورت گرفته با اداره کل راه و شهرسازی، با حضور نمایندگان آن اداره کل،سازمان، استانداری و شهرداری مرکز استان، جلسات متعدد کارشناسی تشکیل شد.

وی علت تاخیر در ابلاغ تعرفه را روند بروکراسی و تشکیل جلسه کمیته چهار نفره و عدم امضای یکی از اعضا اعلام کرد.

فرهمندنیا بیان کرد: تمام تلاش هیئت مدیره این بود که نرخ تعرفه افزایش مناسبی داشته باشد و  در برخی از بخش ها این کار انجام شد اما هنوز هم از قیمت واقعی فاصله دارد.

گفتنی است، مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در تالار اجتماعات موسسسه آموزش عالی شمس شهرستان گنبد برگزار شد.