دبیرکل اجلاسیه ۴۰۰۰ شهید گلستان از احداث دهکده مقاومت در استان خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، سردار رحمت الله صادقی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: دهکده مقاومت گلستان یکی از مهم ترین اقداماتی است که به منظور ماندگاری فرهنگ شهدای استان در گرگان احداث خواهد شد.

وی افزود: زمینی به مساحت ۱۰ هکتار برای دهکده مقاومت استان گلستان تهیه و ۱۳ میلیارد تومان بودجه برای احداث آن پیش بینی شده است.

صادقی تصریح کرد: اقدامات مشاوره ای و طراحی دهکده مقاومت باید انجام شود و حدود یک سال برای مطالعه و سه سال برای عملیات احداث آن زمان لازم است.

وی ادامه داد: در دهکده مقاومت استان گلستان تمام عرصه ها باید دیده شود تا با ورود به آن مفهوم مقاومت در ذهن افراد نقش ببندد.

تشکیل شورای سیاست گذاری با ۱۱ کارگروه

فرمانده سپاه نینوای گلستان با اشاره به برنامه های اجلاسیه چهارهزار شهید استان گفت: شورای سیاست گذاری اجلاسیه با تشکیل ۱۱ کارگروه آغاز به کار کرد و ۲۶۴ عنوان برنامه در این مدت پیش بینی شد.

صادقی افزود: کمیته های تخصصی نیز زیر مجموعه کارگروه ها با حضور متخصصین استانی تشکیل و برنامه ها در آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی به برخی اقدامات انجام شده اجلاسیه اشاره و خاطرنشان کرد: جمع آوری آثار و خاطرات چهارهزار شهید استان، تولید برنامه تلویزیونی کوتاه روزشمار شهدا،  تولید مسابقه رادیویی با موضوع ایثار و شهادت، تولید سریال ۱۳ قسمتی با عنوان «بازگشت» و تولید فیلم کوتاه با عنوان «این خانه پلاک ندارد» از جمله اقدامات مورد نظر است.

صادقی تصریح کرد: هزار و ۲۵۰ برنامه یادواره شهدا که ۶۶۲ مورد آن در سطح پایگاه های مقاومت و محلات، ۶۳ برنامه در بخش ها و حوزه های مقاومت، ۱۴۰ برنامه در شهرستان و ۵۰۰ برنامه یادواره شهدای دانش آموزی  نیز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: تالیف و چاپ ۹۴ کتاب با موضوع دفاع مقدس، ایثار، شهادت و انقلاب اسلامی در برنامه ها قرار دارد و بوستان شهدای استان نیز در آق قلا احداث می شود.

صادقی اظهار کرد: نخستین دوره المپیاد ورزشی استان نیز با حضور دو هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۱۰ رشته و همچنین بزرگداشت یادواره شهدای منا نیز برگزار شد.

وی افزود: دیدار با خانواده های چهار هزار شهید استان و اهدای تندیس به این عزیزان نیز در برنامه ها پیش بینی شده است.

برگزاری اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان همزمان با هفته وحدت

دبیر کل اجلاسیه چهارهزار شهید گلستان با اشاره به برنامه های پیش رو تا زمان برگزاری اجلاسیه، یادآور شد: نخستین کنگره استانی شهدای مدافع حرم سه شنبه ۱۳ مهر (امشب) در کردکوی برگزار خواهد شد.

صادقی افزود: یادواره چهار هزار شهید گلستان در تهران نیز ۲۸ آبان و یادواره ۶۰۰ شهید اهل سنت گلستان نیز ۱۷ آذر به میزبانی آق قلا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کنگره طلاب و روحانیت ۱۸ آذر، مراسم کودک و نوجوان ۱۹ آذر و کنگره استانی شهدای کارمند نیز ۲۰ آذر برگزار می شود.

دبیر کل اجلاسیه چهارهزار شهید گلستان تصریح کرد: برگزاری نمایش رزمی فرهنگی از ۲۰ تا ۲۳ آذر در گرگان، برگزاری نهایی برنامه های قرآنی ۲۲ آذر در آزادشهر و گردهمایی ۳۰ هزار رزمنده استان گلستان ۲۳ آذر در گنبدکاووس از دیگر برنامه های اجلاسیه است.

صادقی ادامه داد: برنامه ای با عنوان نقش زنان در دفاع مقدس و حراست از انقلاب اسلامی نیز ۲۴ آذر به میزبانی علی آباد کتول برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: نخستین اجلاسیه ملی چهار هزار شهید استان گلستان نیز ۲۵ آذر هم زمان با هفته وحدت برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای صرفه جویی در هزینه های اجلاسیه، مردمی کردن برنامه ها و تطبیق دادن آنها با برنامه دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.