مدرس حوزه و دانشگاه گفت: سیدالشهدا، شهید راه نصح و خیرخواهی بود و جان خود را در خیرخواهی برای مردم فدا کرد.

به گزارش مرورنیوز، آیت الله سید مجتبی نورمفیدی، شامگاه شنبه در مراسم عزاداری ایام محرم در مسجد جامع گلشن گرگان، اظهار کرد: باید تصمیم بگیریم اصول اخلاقی را در ارتباطات خود با مردم، اقشار، خانواده و غریبه داشته باشیم و یکی از این اصول که سیدالشهدا هم در پیش داشت، خیرخواهی بود.

وی افزود: خیرخواهی باید در جامعه فراگیر شود و اگر می‌خواهیم جامعه خوبی داشته باشیم باید از خودمان شروع کنیم.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مسئول و مدیر مردم باید خیرخواه مردم باشد یعنی طوری با رعیت و مردم خود عمل کند که انگار خودش آنچه به خود می‌پسندد بر مردم هم می‌پسندد، اگر غیرازاین باشد خدا بهشت را برایش حرام کرده.

آیت الله نورمفیدی گفت: مسئله برای کسانی‌که بخش از امور دستشان است سخت‌تر است، جامعه‌ای که مسئولان و مردمش خیرخواه باشند جامعه‌ای زیبا می‌شود و در جامعه دینی مردم خیرخواه حاکم و حاکم خیرخواه مردم است.

به گفته وی، نقطه مقابل خیرخواهی حسد است و امامان اخلاق نصح و حسد را مقابل هم ذکر می‌کنند.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: حسادت درواقع اعتراض به خدا است که چرا فردی از طرف تو این چیزها را دارد و من ندارم.

وی اظهار کرد: حسادت یعنی بدخواهی و بالاترین مرحله‌اش این است که نعمتی که به محسود داده‌شده زایل شود ولو اینکه هیچ نفعی هم به من نرسد.

نورمفیدی گفت: حسود از تحت ولایت خدا خارج است و مشمول شفاعت قرار نمی‌گیرد، شفاعت برای کسانی است که تحت ولایت خدا هستند، آدم حسود نه در دنیا و نه در آخرت آسایش ندارد.

وی خاطرنشان کرد: خیرخواهی یعنی اینکه حسادت نورزیم، خیر دیگران را بخواهیم و از بدی که به دیگران می‌رسد خوشحال نشویم و بدانیم که خداوند قسمت ما را قرار داده و به ما هم سهمی داده این ‌یک اصل است.

نورمفیدی گفت: اگر این اصل حاکم شود دل‌ها و قلوب مردم پاک می‌شود و ناپاکی از جامعه رخت برمی‌بندد، ما از زندگی اهل‌بیت و قیام امام حسین باید این اصل را یاد بگیریم و تمرین کنیم هر چند سخت است.