نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: تفرقه بدترین خطر برای جهان اسلام است و دشمن از این روش برای ضربه به اسلام استفاده می کند.

به گزارش مرورنیوز، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، صبح چهارشنبه در همایش پیامدهای تکفیر و مسوولیت علمای اسلام که در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: مسوولیت امت اسلامی نجات بشر است و پیامبر خدا (ص) آمد تا همه مردم را نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر نقش مهم علما در گسترش اسلام، تصریح کرد: علما باید با اخلاق و گفتارشان و با نشان دادن چهره نورانی اسلام همه دنیا را متوجه اسلام حقیقی کنند.

وی تفرقه و ابتلا به تکفیر را بدترین خطر برای جهان اسلام دانست و گفت: تفکیر ابتدای اسلام به شکل وارد شدن در میدان عمل و کشتن و غارت کردن بود اما عده قلیلی بودند و در تاریخ اسلام منزوی شدند.

آیت الله نورمفیدی خاطر نشان کرد: اما امروز با این وضع، تکفیر از یک مساله داخلی و اعتقادی خارج شده و می بینیم گروه هایی در آسیا و آفریقا پیدا شدند که در سراسر بلاد اسلامی دارند جنایت می کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جنایت از نظر آن ها مرزی ندارد ولی به نام اسلام انجام می دهند، کدام آدم عاقلی است که نداند این اموال و تجهیزات از سوی دشمنان می آید.

وی با بیان این که دشمن از گسترش اسلام می ترسد و می‌خواهد آبروی اسلام را ببرد، گفت: آن ها با نوشتن کتاب آیات شیطانی شروع شد و حالا ببینید چه کارهایی با نام اسلام می کنند.

وی اظهار کرد: تکفیری ها چه کارهایی که به نام اسلام انجام می دهند و هر کس این را ببیند از اسلام فراری می شود. امروز ترس این است که در حوزه داخلی اتفاق بیفتد و بگویند اگر اسلام این است بهتر است مسلمان نباشیم.

امام جمعه گرگان خواستار شکسته شدن سکوت مسلمانان در برابر جنایات تکفیری ها شد و گفت: این مساله شیعه و سنی هم ندارد، آن ها معتقدند هر کس عقاید آن ها را نداشته باشد مهدورالدم است اما مردم بدانند اسلام مجزا از این اتفاقات است.

آیت الله نورمفیدی گفت: این شرایط به ما می گوید آن وحدت اسلامی باید تقویت شود و وقتی می بینیم دنیای کفر با جلوه دادن عوامل داخلی و اسلام مبارزه می‌کند باید دست به دست هم بدهیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

وی تاکید کرد: همه فرق اسلامی باید دست به دست هم داده و در برابر این سیل که راه افتاده و می‌خواهد ریشه اسلام را بکند بایستیم.