نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام‌جمعه گرگان گفت: فتنه تکفیری‌ها، در طول ۱۴۵۰ سال پس از بعثت پیامبر بزرگ‌ترین فتنه تاریخ اسلام است.

به گزارش مرورنیوز، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، شامگاه جمعه در جمع طلاب حوزه علمیه احمدیه قره خوجه شهرستان گالیکش اظهار کرد: فتنه تکفیری‌ها بزرگ‌ترین فتنه تاریخ اسلام است و این مجالس و محافل جایی است که باید در آن روشنگری‌ها انجام شود.

وی افزود: ما به‌عنوان خادمان دین و کسانی‌که با معارف  دین، قرآن و احادیث و سنت پیامبر آشنایی داریم وظیفه‌داریم تا شما را با حقایق دینی، اسلامی و قرآنی و هر آنچه امروز در امت اسلامی می‌گذرد آشنا کنیم تا بدانید در جهان اسلام چه می‌گذرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام‌جمعه گرگان تصریح کرد: در سوره مؤمنون خداوند خصوصیات بندگان خودش را بیان می‌کند و می‌گوید «بندگان خوب خدا کسانی هستند که آنچه را که به آن‌ها گفته‌شده و خواسته‌شده انجام داده و در مقابل امر خدا تسلیم‌اند و تکالیفشان را انجام می‌دهند، اما در عین‌حال دلشان نگران است.» یعنی خمس و زکات و تکالیفشان را انجام می‌دهند اما نگران هم هستند.

آیت الله نورمفیدی گفت: چرا این بنده خدا نگران است، بنده ای که کارهایش را انجام می‌دهد، این نکته مهمی است، چون می‌داند می‌خواهد پیش خدا برود، محکمه‌ای وجود دارد در روز قیامت که هر بنده‌ای از بندگان خدا باید در آن حاضر شوند، محکمه‌ای که شاهد و حاکمش خدا است. این بنده نگران است که در آن محکمه این اعمال خراب نباشد و موردقبول واقع نشود.

به گفته وی، این نگرانی را مؤمنین باید داشته باشند و با وجودیکه خیلی خوب هستند اما نباید خاطرشان جمع باشد چون ممکن است در آن محکمه پذیرفته نشود.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: از امام صادق (ع) پرسیدند چرا مؤمن باید نگران باشد؟ ایشان فرمودند نگران این‌که اعمال خوبش پذیرفته نشود و گناهانش بخشیده نشود، هیچ‌وقت به‌عنوان یک مسلمان و کسی که کتابمان قرآن است و تابع و مطیع آن هستیم نباید هیچ‌وقت از خودمان راضی باشیم که بنده خوب خدا هستیم و مشکلی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین می‌فرماید « وای بر من که صفر دور، راه طولانی و زاد و توشه‌ام کم است». امامی که شب‌های آن‌چنانی  داشت و بنده خالص خدا بود، بزرگان دینی ما این درس را به ما می‌دهند همیشه باید احساس کنیم که در خانه خدا ممکن است مشکل داشته باشیم و خود این باعث می‌شود که ما رشد و ترقی کنیم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اوضاع امروز جهان اسلام گفت: امروز جهان و امت اسلام، قرآن، پیامبر (ص) و آیه آیه قرآن گرفتار فتنه‌ای شده که آن سرش ناپیدا است، فتنه تکفیری‌ها که شاید هیچ‌گاه اسلام به‌اندازه امروز گرفتار نبوده و این فتنه بسیار خطرناک است.

وی افزود: تکفیر قبلاً هم در تاریخ اسلام بوده و برخی، برخی دیگر را تکفیر می‌کردند اما خیلی محدود که البته آن‌هم درست نبود، اما امروز امت اسلام گرفتار تکفیری است که گروه‌های مختلف در خاورمیانه، آسیای میانه و آفریقا را درگیر خودکرده است.

تکفیری ها آبروی اسلام را می برند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: این گروه‌ها از کجا پیدا شدند، این‌هایی که جز خودشان همه را کافر می‌دانند و شیعه و سنی هم ندارد، هر که معتقد به عقاید و مبانی آن‌ها نباشد را تکفیر می‌کنند و مال و جانش را برای همه حلال می‌شمارند. این چیز بدی است و مهم‌ترین فاجعه‌ای که این گروه‌های تکفیری امروز به سر اسلام آورده‌اند این است که دارند آبروی اسلام را می‌برند و اسلام را دینی خشن معرفی می‌کنند و غربی‌ها هم به دنیا می‌گویند ببینید این‌ها مسلمان‌اند که بچه بی‌گناه را سر می‌برند انسان‌ها را آتش می‌زنند و به صغیر و کبیر رحم نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: این‌ها همه را کافر می‌دانند و دارند آبروی اسلام، پیامبر، دین و قرآن را می‌برند، مردمی که آن‌طرف دنیا نشستند که نمی‌دانند و از اسلام خبر ندارد، وقتی این چیزها را می‌بیند و برایش تبلیغ می‌کنند از اسلام بیزار می‌شود.

آیت الله نورمفیدی تأکید کرد: ما درزمانی گرفتار شدیم که این‌طور دارند آبروی پیغمبر و اسلام ما را می‌برند و جنایت‌های زیادی انجام می‌دهند. بدتر از قتل، جنایت و تخریب و تفرقه همین اثر سوء است که چهره رحمانی اسلام را خراب می‌کنند، این‌ها نص صریح قرآن است که وقتی می‌خواهد چهره پیامبر (ص) را معرفی کند با چهره‌ای مهربان، نورانی با مهر و محبت و رحمانیت معرفی می‌کند، این گروه امروز دارد دینی که بسیار سهل است را این‌طور معرفی می‌کنند، بعد دیگر چه کسی به سمت اسلام می‌آید.

وی اظهار کرد: با این اوصاف از کجا یقین نکنم که دست آمریکا و اسرائیل در کار است؟ آن‌ها دارند این گروه‌ها را تقویت می‌کنند و به یک فاجعه گرفتار شدیم. آماری که داده‌اند در عراق ۲۵ هزار نفر کشته شدند که ۷۵ درصد آن‌ها سنی بوده‌اند، پس شیعه و سنی مسئله نیست و این‌ها بهانه است، من اعتقاددارم مسلمان‌ها باید فکری کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این‌ها دارند چه‌کار می‌کنند؟ نه‌تنها افراد عادی را می‌کشند که علمای اسلام را هم می‌کشند، فتنه، فتنه بسیار خطرناکی است و هیچ فتنه‌ای در طول تاریخ تا به امروز که هزار و ۴۳۸ سال از هجرت پیامبر می‌گذرد به این شکل که امروز مبتلا هستیم نبوده.

وی با اشاره به فضای مجازی و سرعت ارتباطات گفت: دنیا مثل کف دست شده و همه باهم مرتبط و شبیه به اهل خانواده شده‌اند، در این دنیا دشمنان این صحنه‌ها را می‌گیرند و می‌گویند هیچ آئینی این کارها را نمی‌کند و فقط مسلمانان این کارها را می‌کنند، آن‌وقت دیگر چه کسی مسلمان می‌شود؟

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در آمریکا اعتراف کرده بودند که در آینده‌ای نزدیک مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار می‌شوند اما با این چیزها دیگرکسی مسلمان نمی‌شود، همه مسلمانان و همه جوانان درگیر هستند.

وی خطاب به جوانان گفت: باید مواظب خودتان باشید، این‌ها نه دوست اسلام هستند و نه علاقه‌مند به قرآن، چون اگر کسی یک‌ذره به اسلام علاقه داشته باشد این کارها را نمی‌کند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اجلاس چچن و بیانیه دانشگاه الازهر مصر اظهار کرد: در این بیانیه اعلام‌شده که کسانی‌که این کارها را می‌کنند مسلمان نیستند و از آن‌ها تبری جستند، این وظیفه همه مسلمانان است، جوانان باید مواظب خود باشند، یکی از دام‌هایی که پهن کردند برای نسل جوان است، علما و پیرمردها را نمی‌توانند فریب دهند اما شما باید حواستان جمع باشد.

وی تصریح کرد: وقتی بوی محمد می‌دهیم که این‌طور نباشیم، باید طرفدار مظلوم باشیم و دلمان پر از محبت باشد، دلمان باید برای سوریه، لبنان و یمن بسوزد، اما این‌ها دارند کاری می‌کنند که بوی پیامبر از بین برود.

نورمفیدی افزود: مسلمانان نگذارید، جوان‌ها نگذارید، بسیاری از این گروه‌ها خطرناک‌اند و مهم‌ترین خطرشان آبروریزی از اسلام و پیامبر و قرآن است.