شما از چه حقیقتی باخبر هستید که کاملا غیرواقعی و نادرست به نظر می‌رسد؟

به گزارش مرور نیوز، داستانِ این مقاله به طرح یک پرسش جال و هوشمندانه در ردیت بازمی‌گردد. کاربر ردیت با نام کاربری TheMemeing از بقیه کاربران پرسید:"شما از چه حقیقتی باخبر هستید که کاملا غیرواقعی و نادرست به نظر می‌رسد؟"

این پرسش خیلی زود بین کاربران ردیت محبوب شد و در عرض چند روز ده‌ها هزار پاسخ جالب برای آن ارائه شد. مقاله زیر گلچینی از همین پاسخ‌هاست.

 

جالب‌ترین هتل در دنیا

مطمئنم دانستن این موضوع باعث تعجبتان خواهد شد اما هتلی در کشور ژاپن وجود دارد که از سال 705 میلادی تا به امروز مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان است. این هتل جالب نیشیاما آنسن کیونکان نام دارد و بیش از 13 قرن ارائه خدمات به صورت مداوم به مسافران تنها حقیقت باورنکردنی این هتل نیست.

جالب است بدانید مدیریت این هتل در تمام این نزدیک به 1320 سال، بر عهده یک خانواده بوده و بیش از 52 نسل از این خانواده در سرپا نگه داشتن این هتلِ عجیب نقش داشته‌اند.

 

شگرد جالب سنجاقک‌های ماده برای رهایی از مزاحمان

حتما برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید سنجاقک‌های ماده در طبیعت وقتی با سنجاقک نری روبرو می‌شوند که به هر دلیل مورد پسندشان نیست، از شگرد جالبی استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی سنجاقک ماده تظاهر به مردن می‌کند و ممکن است ناگهان در حال پرواز به روی زمین سقوط کند.

سنجاقک ماده آن‌قدر این نمایش را ادامه می‌دهد که سنجاقک نر مرگِ او را باور کرده و سراغ جفتِ احتمالی دیگری برود.

 

اولین راننده‌های بدِ دنیا

در سال 1895 و سال‌ها قبل از همه‌گیر شدنِ استفاده از اتومبیل، در کلِ ایالت اوهایو در آمریکا تنها دو دستگاه اتومبیل وجود داشته است. داستان وقتی جالب می‌شود که بدانیم در آن سال راننده‌های این دو اتومبیل موفق شدند کاری تقریبا محال را ممکن کنند و در یک ایالت وسیع با هم تصادف کنند.

 

این شما و این هم فرمانده گارد سلطنتی نروژ

بنابر یک رسم قدیمی و بامزه در کشور نروژ فرماندهیِ سمبلیک گارد سلطنتی بر عهده یک پنگوئن است. این پنگوئن بریگِیدیر سِر اولافِ سوم نام دارد و هر سال طی مراسمی بر رژه گارد سلطنتی نظارت می‌کند و از آن‌ها سان می‌بیند.

 

جنایت کمپانی نِستِل

شاید نتوانید باور کنید در دنیای مدرن یک کمپانی بتواند چنین جنایتی مرتکب شده و بعد هم از تبعات آن جان سالم به در ببرد. داستان به چندین سال قبل و قاره محرومِ آفریقا بازمی‌گردد. در آن زمان کمپانی نستل هم‌زمان با راه‌اندازی یک کمپین و تبلیغات زیاد، شیرِ خشکی با فرمولی خاص را به صورت رایگان در اختیار مردم آفریقا قرار داد. در آن زمان تبلیغ‌های این شرکت مردم را تشویق به استفاده از این محصولِ مجانی می‌کرد و ادعا داشت استفاده از این محصول حتی از شیر مادر هم مفیدتر است.

مدیران سودجوی این کمپانی وقتی استفاده از این محصول بین مادران آفریقایی رایج شد و بیشتر آن‌ها توانایی شیر دادن به نوزادشان را از دست دادند، محصولشان را نه تنها از حالت رایگان خارج کردند بلکه شروع به عرضه این محصول با قیمتی بسیار بیشتر از استاندارد کردند. همین ترفندِ ناجوانمردانه باعثِ گرسنگی و مرگ تعداد زیادی کودک بی‌گناه در قاره آفریقا شد که خانواده آن‌ها وسعِ مالی برای تهیه این شیر خشک را نداشتند.

 

امپراطوری آزتِک‌ها قدیمی‌تر است یا دانشگاه آکسفورد؟

حتما برای شما هم مانند من عجیب به نظر خواهد رسید اما حقیقت این است که قدمت دانشگاه آکسفورد در انگلستان به قبل از تشکیل امپراطوری آزتک‌ها بازمی‌گردد. جالب است بدانید امپراطوری مرموز و تقریبا ناشناخته آزتک‌ها 350 سال بعد از افتتاح دانشگاهِ آکسفورد آغاز شده است.

طبق بررسی‌های تاریخی تمدن و امپراطوری آزتک‌ها تقریبا در سال 1440 میلادی آغاز شده است و این در حالیست که سال افتتاح دانشگاه آکسفورد به سال 1096 میلادی بازمی‌گردد.

 

هیچ می‌دانید دایناسورها چند سال روی زمین زندگی کرده‌اند؟

جالب است بدانید بر اساس حقایق علمی، مدت زمان حضور دایناسورها روی کره زمین آن‌قدر زیاد بوده که هم‌زمان با زندگی آن‌ها روی زمین، فسیل‌هایی از دایناسورهای قدیمی‌تر هم وجود داشته است.اگر بخواهم این موضوع را ساده‌تر توضیح دهم باید بگویم در همان زمانی که یک تی‌رکس مشغول شکار روی کره زمین بوده از مرگِ گونه دیگری از دایناسورها به نام استیگوزاوروس میلیون‌ها سال می‌گذشته است.

طبق تخمین دانشمندان دایناسورها بین 245 میلیون سال تا 66 میلیون سال پیش یعنی تقریبا به مدت 180 میلیون سال روی زمین زندگی می‌کرده‌اند. این عدد وقتی جالب‌تر به نظر می‌رسد که به یاد بیاوریم دانشمندان زمان مهاجرت انسان‌ها از قاره آفریقا و به نوعی به وجود آمدن انسان مدرن را چیزی حدود 70 تا 100 هزار سال قبل تخمین می‌زنند.

 

کدام اول اتفاق افتاد؛ رسیدن به ماه یا اختراع چمدانِ چرخدار؟

چند راز عجیب و غریب که به درستی آن‌ها شک می‌کنید!

اگر جزءِ آن دسته محدود از آدم‌ها نباشید که کل دسترسی انسان به ماه و قدم زدن فضانوردان روی آن را یک داستان می‌پندارند پس برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید انسان چند سال بعد از قدم برداشتن روی ماه به عقلش رسید که زیر چمدان‌های مسافرتی چرخ قرار دهد.

 

فوران آتش‌فشان در پومپی

حتما درباره واقعه فوران آتش‌فشان در پومپی چیزهایی شنیده‌اید. این فاجعه به دلیل سرعت وقوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بد نیست بدانید طبق بررسی‌های تازه‌تر، فوران این آتش‌فشان آن‌چنان گرمایی ایجاد کرده که بافت‌های مغز قربانیان به جسمی شفاف و شیشه مانند تبدیل شده است.

 

ارتباط المپیک و هنر

جالب است بدانید بین سال‌های 1912 و 1948، المپیک فقط رویدادی مخصوص ورزشکاران محسوب نمی‌شد. در این سال‌ها کمیته بین‌المللی المپیک علاوه بر مدال‌های مخصوص رقابت‌های ورزشی، مدال‌هایی رسمی برای رشته‌هایی مانند نقاشی، مجسمه سازی، معماری، ادبیات و موسیقی در نظر گرفته بود و به هنرمندان برجسته این رشته‌ها اهدا می‌کرد.

 

موز به توت‌ها شبیه‌تر است یا توت فرنگی؟

حتما به نظرتان عجیب خواهد رسید اما بر اساس طبقه بندی علمی موز یکی از اعضای خانواده بِری‌ها(Berries) یا توت‌ها محسوب می‌شود. داستان وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید طبق این طبقه‌بندی توت فرنگی از اعضای خانواده توت‌ها به حساب نمی‌آید.

 

این کوالاهای خنگ

بر اساس جدیدترین بررسی‌ها ظاهرا بامزه بودن برجسته‌ترین خصوصیت کوالاها به حساب نمی‌آید و این پستانداران بامزه در حد غیرقابل باوری خنگ هستند.

برگ درختان اوکالیپتوس بخش قابل توجهی از غذای مصرفی این حیوانات را تشکیل می‌دهد و بر اساس این بررسی‌ها ظاهرا کوالاها قادر به تشخیص و شناخت برگ اوکالیپتوس در صورتی‌که به درخت وصل نباشد، نیستند.

 

همه‌گیری ترسناک مک‌دونالد

تما با رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد آشنا هستید. برندی که تقریبا در همه نقاط دنیا رستوران دارد و اگر روی سلامت غذایتان خیلی حساس نباشید از نظر قیمت و خوشمزگی جای ایده‌آلی به حساب می‌آید. جالب است بدانید شعبه‌های مختلف این رستوران در سراسر دنیا هر روز تقریبا یک درصد از جمعیت کره زمین را سیر می‌کنند که آمار تامل برانگیزی به حساب می‌آید.

 

وزنِ اطلاعات

طبق یک بررسی بسیار جالب مشخص شده که تبلت‌های آمازون کیندل در صورتی که پر از اطلاعات باشند، مقدار بسیار بسیار کمی سنگین‌تر از همین تبلت‌ها در حالت خالی از اطلاعات هستند. طبق این بررسی این تبلت در حالت پر از اطلاعات یک میلیاردمِ یک میلیاردمِ یک گرم سنگین‌تر از همین تبلت‌ها هستند در صورتی‌که کاملا خالی ازاطلاعات باشد.