اعضای کارگروه آشکارسازی و تشخیص قرارگاه پدافند زیستی استان یزد به ‌منظور بررسی علل اولیه مسمومیت نزدیک به 300 نفر از دانشجویان دانشگاه یزد گرد هم آمدند.

به گزارش مرور نیوز، این نشست روز دوشنبه با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دبیر شورای پدافند استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برگزار شد.
محمدصادق طهماسبی دبیر شورای پدافند استان در این نشست بر ارائه خدمات درمانی به دانشجویان تا سلامت کامل آن‌ها تأکید کرد.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همچنین به‌ منظور انجام امور پدافند زیستی مرتبط با این اتفاق و اطلاع از وضعیت درمان این دانشجویان از مرکز EOC دانشگاه علوم پزشکی آیت‌الله شهید صدوقی (ره) یزد بازدید و خواستار بررسی علل قطعی مسمومیت دانشجویان شد.
طهماسبی همچنین اعلام کرد: پس از اعلام خبر مسمومیت دانشجویان، کارگروههای ذیربط در این زمینه تشکیل و اقدامات لازم برای مهار همه گیر شدن این بیماری انجام شد.
وی با بیان اینکه شرایط تحت کنترل است و هیچ نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد گفت: بررسی ها و آزمایش های اولیه پیگیری شده تا علت حادثه مشخص شود.
وی اضافه کرد: محل سرو غذا و آشپزخانه، پلمپ شده و تا روشن شدن علت حادثه، بسته خواهد ماند.
محمد حسین نیکوکاران، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم به خبرنگار ایرنا گفت: 150 نفر در محل یاد شده به صورت سرپایی درمان شدند و 275 نفر هم به هشت بیمارستان یزد و یک مرکز درمانی در تفت منتقل شدند که همگی بجز 51 نفر که تحت مراقبت هستند از بیمارستان مرخص شدند.
انجام مأموریت‌های ویژه در سطح استان در مواجهه با تهدیدات زیستی، ایجاد و تجهیز گروه‌های ویژه نمونه‌برداری، تشکیل و تجهیز گروه تشخیص اولیه و آزمایشگاه‌های سیار موردنیاز و انجام نمونه‌برداری و انتقال نمونه‌ها به آزمایشگاه مرجع ازجمله مهم‌ترین مأموریت‌های کارگروه آشکارسازی و تشخیص قرارگاه پدافند زیستی استان است.
در خبرهای اولیه صبح امروز اعلام شد 300 دانشجوی دو خوابگاه دانشگاه یزد ساعت چهار بامداد امروز دچار مسمومیت غذایی شده اند که به مراکز درمانی منتقل شده اند.
تعداد دانشجویان دانشگاه یزد 15 هزار نفر است که حدود 6 هزار نفر آنان در خوابگاهها مستقر هستند.
استان یزد دارای 100 هزار دانشجوست و 60 مرکز آموزش عالی دارد.