قاضی زاده هاشمی به زوج های جوان توصیه کرد اگر در سن بالا ازدواج می کنند، تاخیر در ازدواج را با فرزنداوری بهنگام جبران کنند چرا که هر چه دنبال مادیات بروند تمامی ندارد و نباید فرصتهای طلایی زندگی برای ازدواج و فرزندآوری بهنگام را به بهانه تحصیل، اشتغال و مواردی اینچنین از دست داد.

به گزارش مرور نیوز از مشهد به نقل ازستاد خبری بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تا بهشت) مستقر در مشهدمقدس، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در مراسم جشن ازدواج دانشجویی در سالن صبا به نمونه هایی از اقدامات مجلس در راستای حمایت از نهاد خانواده اشاره و تصریح کرد: از جمله این اقدامات، اختصاص تسهیلاتی همچون افزایش سنوات تحصیل بانوان و بازنشستگی پیش از موعد به بانوان متاهل، برای رسیدگی بهتر آنان به رسالت خطیر همسری و مادری در خانواده است.

وی در ادامه با اشاره به بالارفتن سن ازدواج میان جوانان خاطرنشان کرد: طبق اعلام ستاد ازدواج دانشجویی، بیست تا سی درصد از زوج های حاضر در این کاروان، در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند و در این مقطع تازه ازدواج کرده اند که خیلی دیر است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه به زوج های جوان توصیه کرد اگر در سن بالا ازدواج می کنند، تاخیر در ازدواج را با فرزنداوری بهنگام جبران کنند چرا که تجربه ثابت کرده است هر چه دنبال مادیات بروند تمامی ندارد و نباید فرصتهای طلایی زندگی برای ازدواج و فرزندآوری بهنگام را به بهانه تحصیل، اشتغال و مواردی اینچنین از دست داد.

سن طلایی باروری جوانان به تحصیل و اشتغال می گذرد

قاضی زاده سن مناسب باروری در بانوان را تا 40 سال عنوان و اظهار کرد: این در حالی است که امروز این زمان طلایی باروری، صرف تحصیل، اخذ مدارج بالا یا پیداکردن شغل می شود.

از تعداد کم فرزندانم پشیمانم

وی  در ادامه با اشاره به تجارب شخصی خود یادآور شد: از تعداد کم فرزندانم، نه به خاطر وضعیت کنونی کاهش جمعیت کشور بلکه به دلیل نیاز فرزندانم به وجود خواهران و برادران پشیمان و معتقدم کمتر از چهارفرزند فایده ندارد.

نماینده مجلس با بیان اینکه فاصله سنی فرزندان نباید بیش از 5 سال باشد، اضافه کرد: امروز هیچ یک از عناوین اجتماعی که دارم به اندازه تار موی یکی از فرزندانم برای ارزش ندارد البته این به معنای عدم ارزش مسؤولیت و ایفای نقش اجتماعی نیست.

  قاضی زاده هاشمی در پایان به زوج های جوان خاطرنشان کرد: همچنان که آغاز زندگی تان از جوار حرم مطهر رضوی رقم خورده است، تلاش کنید در ادامه هم به گونه ای زندگی کنید که اسباب رنجش خاطر اهل بیت(ع) فراهم نشود.

گفتنی است بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تا بهشت) توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از 22 دیماه تا پایان اردیبهشت ماه به میزبانی مشهدالرضا(ع) برگزار و پیش بینی می شود در مجموع سی هزار زوج جوان از سراسر کشور در این طرح شرکت کنند.