رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از ایجاد دهکده‌های ورزشی در تمامی سطوح و مناسب برای افراد توان‌یاب خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، جلسه هم اندیشی قهرمانان و نخبگان ورزشی ساکن منطقه ۵ با حضور زهرا شمس احسان عضو و رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، حسین اجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران ، محمود گودرزی وزیر اسبق ورزش جمهوری اسلامی ایران، احسان شریفی شهردار منطقه ۵، جمعی از مدیران شهری و قهرمانان و ورزشکاران منطقه ۵ برگزار شد.

در ابتدای جلسه، شهردار منطقه ۵ ضمن خوش آمد گویی به مهمانان، به اهمیت توجه به توسعه زیر ساخت‌های ورزشی در منطقه پرداخت و جلالی رئیس اداره ورزش منطقه گزارشی از روند مسابقات ورزش شهر در منطقه ۵، روند بازسازی مجموعه ورزشی شهیدان رضایی و اقدامات اداره ورزش منطقه ۵ ارائه کرد و چالش‌های موجود و فرصت‌های ورزشی در محلات به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

 همچنین قهرمانان ورزشی ساکن در منطقه از جمله قهرمانان تکواندو، فوتبال و... مشکلات و چالش‌های موجود را بازگو کردند. مشکلات ساختار مدیران ورزش مناطق، بهبود شرایط ورزش کارکنان، افزایش ساعات سانس‌های ورزش بانوان، کمبود سالن‌های ورزشی بانوان، نبود زیرساخت‌های لازم در سرای محلات، استاندارد نبودن برخی زمین‌های ورزشی، شیوه مدیریت زمین‌ها، ایمن سازی زمین‌های ورزشی، ساخت مجموعه‌های ورزشی مختص جانبازان و معلولین و... از جمله مواردی بود که مورد تاکید قهرمانان و ورزشکاران منطقه قرار گرفت و از سوی آن‌ها مطرح شد.

زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران از تلاش شورای شهر برای توسعه ورزش همگانی و استفاده از ظرفیت نخبگان ورزشی در اداره اماکن ورزشی گفت و افزود: ۱۵ قهرمان جهان در سطح مناطق ۲۲ گانه داریم که باید به معیشت آن‌ها و ایجاد شغل پایدار رسیدگی کرد. توسعه روابط هیات‌های استانی با مدیران ورزشی و ایجاد کلینیک‌های ورزشی در اماکن تحت نظر نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: مشخص شدن مالکیت زمین‌ها برای احداث زمین ورزشی طی یک ماه، بررسی ایمنی زمین‌ها برای ورزشکاران و ورزش صبحگاهی، معرفی علاقه‌مندان به ورزش در مراکز یاورشهر، رایگان شدن اماکن ورزشی برای قهرمانان، تجهیز و نوسازی مجموعه خادم، امکان سازی و ایجاد رشته دارت در مجموعه‌های ورزشی، ایجاد آکادمی بسکتبال و والیبال و ترویج ورزش صبحگاهی در سوله‌های بحران با توجه به فصل سرما از مصوبات این جلسه بود.

اجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز از ایجاد دهکده‌های ورزشی در تمامی سطوح و مناسب برای افراد توان یاب خبر داد و افزود: کمک به ورزش قهرمانی و توسعه ورزش همگانی از اولویت‌های سازمان ورزش است؛ ضمن اینکه برای بالا بردن سلامت جسم و روح و هویت بخشی به محلات در مسابقات ورزشی تلاش می‌کنیم.