رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد مرحله مهمی شده و هر ۲ نامزد تمام تلاش خود را برای کسب آرای بیشتر به‌کار گرفته‌اند.

به گزارش مرور نیوز، جو بایدن ، رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور سابق این کشور را یک جنایتکار محکوم خواند.

بایدن در جمع حاضران در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی در ایالت کنتیکت گفت: برای اولین بار در تاریخ آمریکا، یک رئیس‌جمهور سابق که یک جنایتکار محکوم است، اکنون به دنبال پست ریاست‌جمهوری است.

او در ادامه گفت:، اما هر چقدر هم که نگران‌کننده باشد، حمله همه‌جانبه دونالد ترامپ به سیستم قضایی آمریکا آسیب‌زاتر است.

بایدن هفته گذشته نیز ترامپ را از تعادل خارج شده توصیف کرده بود.

ستاد ترامپ در یک ماه ۱۴۱ میلیون دلار کمک جمع‌آوری کرد

مقام‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق آمریکا و کمیته ملی جمهوری‌خواهان (RNC) در ماه می (اردیبهشت/خرداد) ۱۴۱ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کردند.

ستاد انتخاباتی ترامپ پیش از این در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که ۵۳ میلیون دلار (یعنی بیش از یک سوم مجموع کمک‌ها) را تنها در مدت ۲۴ ساعت پس از مجرم شناخته شدن ترامپ جمع‌آوری کرده است. 

هیئت منصفه نیویورک دونالد ترامپ را در تمامی ۳۴ فقره جعل سوابق تجاری مجرم تشخیص داد. ترامپ به اولین رئیس‌جمهور فعلی یا سابق در تاریخ آمریکا تبدیل شد که به مجرم شناخته شده است.

این آمار تقریبا ۲ برابر مجموع جمع‌آوری کمک مالی ۷۶ میلیون دلاری اعلام شده برای ماه آوریل است.

پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌های مهم

نتایج برخی از نظرسنجی‌های تازه که پس از محکومیت جنایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در هفته گذشته انجام شده، نشان می‌دهد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ترامپ را شکست می‌دهد. این در حالی است که پیش از این بیشتر نظرسنجی‌ها حاکی از پیشتازی ترامپ بودند.

از ۴ نظرسنجی مهمی که با محکومیت ترامپ در منهتن همپوشانی داشتند، بایدن در ۲ مورد از آن‌ها پیشتاز است. او در نظرسنجی رویترز/ایپسوس که به‌تازگی انجام شده با ۲ درصد پیشتاز است.

بایدن همچنین و یک درصد آرای بیشتری را در مقایسه با ترامپ در نظرسنجی مورنینگ کانسالت کسب کرده است.

نتایج نظرسنجی I&I/TIPP آرای مساوی بایدن و ترامپ را نشان می‌دهد. نظرسنجی هریس‌ایکس نیز حاکی از برتری ۲ درصدی ترامپ است.

پیش از این نیز نظرسنجی ان‌پی‌آر/ پی‌بی‌اس/ ماریست نشان داد که جو بایدن ۵۰ درصد و دونالد ترامپ ۴۸ درصد آرا را کسب می‌کنند.