استاد فاطمی‌نیا در مورد برخی بزرگانی که درک کرده بودند نقل و خاطراتی داشتند که در این بین می‌توان به شخصیت عالی‌قدر حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد.

به گزارش مرور نیوز، مرحوم آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا علامه و محقق دینی در بیاناتی درخصوص امام خمینی (ره) اظهارداشت: حاج حسین فاطمی، از شاگردان آمیرزا جواد آقای ملکی بود. زمانی که من او را زیارت کرد، حدودا ۱۰۰ سال داشت.

وی افزود: حاج حسین آقای فاطمی بعد از قیام امام (ره) کتابی در جهت رد کار‌های انقلابی امام می‌نویسد.


کسانی هستند که این موضوع را به یاد دارند. کتابی که ایشان می‌نوشتند، داشت به حدود ۳۰۰ صفحه می‌رسید.

اطرافیان هم متعجب بودند که چرا یک انسان عارف، نسبت به انسان عارف دیگری اینگونه رفتار می‌کند؟ بعضی‌ها بودند که می‌گفتند ما خود آقا را قبول داریم، اما کار‌های ایشان را قبول نداریم.

این استاد اخلاق ادامه داد: یکی از کسانی که در جریان این ماجرا بود، آقای سنجیده در قم بود؛ یک انسان بازاری پاک. آقای سنجیده تعریف می‌کرد که یک روز دیدند حاج حسین آقا کتاب را پاره کرده و آن را دور انداخته است.

وقتی از او ماجرا را جویا شدند، گفت وقتی کتاب من به حدود ۳۰۰ صحه رسیده بود، خواب دیدم حرم حضرت معصومه (س) را بسته‌اند. گفتند که امام زمان (عج) در حرم است و کسی نباید وارد شود. من درخواست کردم و من را راه دادند. وقتی داخل شدم، دیدم حضرت در حرم نشسته‌اند و همچون کسی که در انتظار است، دائم سرک می‌کشند. ناگهان حاج آقا روح‌الله آمد. حضرت با ورود ایشان، تمام قد بلند شده و با ایشان معانقه کردند. در حین معانقه به من نگاه کردند و فرمودند: «ایشان را رد می‌کنی؟ ایشان موید از جانب ما است.» از خواب بلند شدم و دیدم عجب خطایی کرده‌ام و بعد کتاب را نابود کردم.

استاد فاطمی‌نیا همچنین تصریح کرد: من از میان این معاصرینی که هم محله‌ای ما در تهران هستد، با آیت‌الله سید مرتضی عسکری معاشرت داشتم و ارادت خاصی به ایشان دارم. درست است که نباید به اختلافات شیعه و سنی دامن بزنیم، اما ایشان از جمله محققانی هستند که وجودشان لازم بود. متاسفانه آیت‌الله عسکری در ایران غریب است. با اینکه در کشور ارادتمند زیاد دارد اما کسانی وجود داشتند که ضد نظام بودند و فکر می‌کردند ارادت به ایشان چون سِمتی در حکومت ندارند، مثلا دهن کجی به نظام است.

این عالم دینی ادامه داد: آیت‌الله عسکری وقتی امام(ره) از دنیا رفتند، تجلیل بسیاری از ایشان در یک کنگره بین‌المللی کردند. به دنبال این کار، آن تعداد ارداتمند هم از دور آقای عسکری رفتند.

 وی خاطرنشان کرد: اگر کسی آدم‌حسابی باشد، نمی‌تواند مخالف امام خمینی(ره) شود. برای مثال آمیرزا جواد آقای تهرانی، اختلاف مبنایی و عقیدتی بسیاری با حضرت امام(ره) داشتند اما حتی به جبهه هم رفتند؛ چون فهمیدند این مرد برای خدا قیام کرده است.

آیت‌الله فاطمی‌نیا در پایان بین داشت: انسان‌های پاکیزه نمی‌توانند با امام(ره) مخالت کنند. البته عده‌ای نیز وجود دارند که غافل‌اند. ان‌شا‌الله هدایت شوند.