مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس اعلام کرد که طی دو روز گذشته بالغ بر 555 حادثه دیده سیل در شهرستان‌های داراب، جهرم، لامرد و قیرو کارزین اسکان داده شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی هلال‌احمر فارس، فیض‌الله جعفری، از امداد رسالی به بیش از 2500 حادثه دیده باران و برف و سیل در فارس طی 72 ساعت گذشته خبر داده است.

او با اشاره به توزیع 432 قوطی کنسرو، 203 تخته پتو ، 15 تخته موکت، 2 هزار و 172 کیلوگرم نایلون پوششی و 800 قرص نان بین حادثه دیدگان در فارس، اعلام کرده است که تا صبح روز سه‌شنبه 41 مورد حادثه امداد رسانی شده است.

جعفری گفت: در این مدت 29 مورد سیل و آبگرفتگی، هفت مورد سوانح جاده‌ای، 2 مورد گرفتار شدن در برف و کولاک و یک مورد ریزش آوار امدادرسانی شده است.

وی با یادآوری اینکه در این ایام 426 امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر فارس در قالب 83 تیم عملیاتی و با استفاده از 71 دستگاه خودرو و 30 دستگاه موتور پمپ آبکش و لجن کش، عملیات‌های امدادی شبانه‌روز گذشته را پوشش داده‌اند، گفت: امداد رسانی به مردم در 11 شهرستان درگیر با سیلاب و بارندگی شدید ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، بارندگی در روزهای اخیر در شهرستان‌های لارستان، خرامه، داراب، جهرم ، قیروکارزین، فیروزآباد، لامرد و فسا ادامه داشته است و از امروز نیز با ورود سامانه‌ای جدید، بارش‌ها تداوم خواهد داشت.