نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به موفقت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف گفت: در موفقیت‌ها «اخلاص» نقش مستقیم دارد و موفقیت‌های امروزه کشور عزیزمان نشانه تلاش‌های مخلصانه جوانان و نخبگان بوده است.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش‌از ظهر امروز در دیدار با نخبگان و فرهیختگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه استان اظهار داشت: در کردستان ظرفیت‌های داخلی و قابلیت‌های بالقوه فراوانی وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی نیازهای جمعیت بیشتری باشد.

وی با اشاره به اینکه دانش بشری روز به روز در حال پیشرفت است گفت: نخبگان در عرصه تولید علم نقش موثری در جامعه دارند و بین پیشرفت، موفقیت علمی و نخبگان هر کشور یک ارتباط نظام‌مند و مستقیم وجود دارد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه «ایده‌پردازی و خلاقیت» "توسعه و پیشرفت" را به همراه دارد تصیح کرد: نگاه ابتکاری در همه رشته‌ها موجب شکوفایی طرح‌ها و استعدادهای مختلف است و خوشبختانه ایران اسلامی در مدت زمان کمی توانست در بسیاری از رشته‌های علمی از کشورهای پیشرفته پیشتاز شود و این موفقیت‌ها موجب حیرت و حسادت دشمنان شد.

موفقیت‌های امروزه کشور نتیجه «تلاش‌های مخلصانه جوانان و نخبگان» است

وی با اشاره به موفقت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف گفت: در موفقیت‌ها «اخلاص» نقش مستقیم دارد و موفقیت‌های امروزه کشور عزیزمان نشانه تلاش‌های مخلصانه جوانان و نخبگان بوده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اقتدار و توان موشکی کشور افزود: ایران اسلامی از نظر «پدافند هوایی، تجهیزات فنی و نظامی» از بسیاری از کشورهایی که پرچمدار توسعه یافتگی در غرب هستند بالاتر است و خوشبختانه با یک شتاب علمی خوب توانستیم تحولات اساسی ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: «مقاوم‌سازی اقتصاد مقاومتی و پویایی چرخه تولید» با ارتباط دوسویه صنعت و نخبگان دانشگاهی امکان‌پذیر بوده و این تعامل متضمن پیشرفت و توسعه علمی کشور است.

سیاست‌های مقام معظم رهبری در بسیاری از کشورهای خارجی در حال اجراست

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت «اقتصاد مقاومتی» در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب سالیان متمادی است که به موضوع «اقتصاد مقاومتی و ضرورت مقاوم‌سازی آن» با تکیه بر تولید محصولات بومی و مصرف کالاهای خارجی تاکید داشتند و بخاطر ارزشمندی این مهم سیاست‌های مقام معظم رهبری در بسیاری از کشورهای خارجی در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منابع طبیعی و خدادادی در استان گفت: با ارتباط و تعامل بین نخبگان علمی و بخش سرمایه‌گذاری می‌توانیم بهترین استفاده را از پتانسیل‌های استان ببریم.

مطالعات علمی بر روی "نیازهای ضروری مردم" باشد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خطاب به جوانان تصریح کرد: توصیه من به شما جوانان این است که «در مسیر علم و خلاقیت با سرعت حرکت کنید» ؛ بررسی‌ها و مطالعات علمی بر روی نیازهای ضروری مردم باشد و به دنبال کارهای تولیدی که کشور را به سمت استقلال هدایت می‌کند برویم.

در انجام وظایف «نگاه خدمت‌رسانی» داشته باشیم

وی با بیان اینکه باید در انجام وظایف «نگاه خدمت‌رسانی» داشته باشیم، گفت: با تکیه بر ظرفیت‌های بنیاد نخبگان کردستان می‌توانیم گام‌های موثری در مسیر پیشرفت استان برداریم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به یکی از مشکلات اساسی کشور افزود: همه به دنبال "خرج‌تراشی" برای مردم هستند اما هنر دانش آموختگان علمی کشور باید این باشد که با ابتکارات و خلاقیت‌های جدید برای مردم درآمد و اشتغال ایجاد کنند.