مدیرکل امور بانوان و خانواده و استانداری زنجان گفت: به مناسبت ایام‎الله دهه فجر و با هدف آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی تور صنعتی ویژه زنان در استان زنجان برگزار می‎شود.

به گزارش مرور نیوز، ماهرخ بلوری امروز در زنجان اظهار کرد: شعار روز 17 بهمن ماه «انقلاب اسلامی، جوانان، نهضت علمی و اقتصاد مقاومتی» است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفدهم بهمن ماه جشنواره پخت شیرینی‌های خانگی در شهرستان زنجان برگزار می‎شود، تصریح کرد: این جشنواره با هدف آشنایی با توانمندی‌های زنان و در محل فرهنگسرای زندگی زنجان برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه در 17 بهمن ماه و به مناسبت ایام‎الله دهه فجر همایش زنان صنعت‎گر در شهرستان خدابنده برگزار می‎شود، اضافه کرد: این همایش با موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد که در این برنامه زنان صنعت‌گر، زنان عضو خانه هنر و زنان شاغل حضور پیدا می‎کنند.

بلوری با اشاره به اینکه به مناسبت ایام‎الله دهه فجر و در پنجمین روز از این ایام، نشست تخصصی تبیین نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان سلطانیه برگزار خواهد شد، یادآور شد: این نشست با رویکرد ارتقای آگاهی نسبت به انقلاب بزرگ اسلامی و با حضور دختران جوان این شهرستان برگزار می‎شود.

وی با تأکید بر اینکه همزمان با هفدهم بهمن ماه تور صنعتی ویژه زنان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برگزار می‎شود، ادامه داد: این تور شامل بازدید از کارخانه‎ها و واحدهای صنعتی و تولیدی استان با هدف آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی خواهد بود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه برگزاری کارگاه و نمایشگاه سفره سالم ایرانی و طبخ غذای محلی یکی دیگر از برنامه‎های پیش‎بینی شده کمیته بانوان برای ایام دهه فجر است که در روز هجدهم بهمن برگزار می‎شود، اظهار کرد: این کارگاه و نمایشگاه استانی با هدف ترویج تغذیه سالم در زنجان برگزار می‎شود.

بلوری به برگزاری جشن‎های انقلاب اسلامی در سطح شهرستان‎های استان زنجان با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی در زنان و خانواده‎ها، اشاره کرد و یادآور شد: زنان از اقشار مختلف جامعه و سازمان‎های مردم نهاد در این برنامه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقه فرهنگی طراحی بهترین پوستر با عنوان «عفاف و حجاب» و برپایی نمایشگاه مربوطه یکی دیگر از برنامه‎های مورد نظر برای دهه فجر است که در 19 بهمن ماه اجرایی می‎شود، تصریح کرد: هدف از اجرای این مسابقه تبیین ارزش‎های انقلاب اسلامی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان به برگزاری کارگاه آموزشی حقوق خانواده همزمان با 19 بهمن ماه اشاره کرد و افزود: این برنامه به صورت استانی و با رویکرد ارتقای مهارت‎های زنان برگزار خواهد شد.

بلوری با بیان اینکه همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر نشست تخصصی کتاب‎خوان با موضوع انقلاب اسلامی در شهرستان ماهنشان برگزار می‎شود، اضافه کرد: این برنامه با حضور بانوان و دختران و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی نسل جوان با اهداف و آرمان‎های انقلاب اسلامی تشکیل می‎شود.

وی کارگاه آموزشی توانمندسازی بانوان با رویکرد بهداشت و سلامت را همزمان با بیستم بهمن ماه در استان زنجان از دیگر برنامه‎های پیش‎بینی شده کمیته بانوان ستاد بزرگداشت دهه فجر عنوان کرد و گفت: ارتقای سلامت زنان مهم‎ترین هدف این برنامه محسوب می‎شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان از برگزاری همایش ویژه رأی اولی‎ها در شهرستان زنجان خبر داد و یادآور شد: این همایش همزمان با بیستم بهمن ماه و با هدف ترویج آرمان‎ها و ارزش‎های انقلاب اسلامی و ترغیب نوجوانان و جوانان به منظور مشارکت گسترده در انتخابات برگزار خواهد شد.

بلوری برگزاری جشنواره غذای سالم و پخت نان محلی در روستای «سفید کمر» شهرستان ایجرود را یکی از مشارکت‎های خوب بانوان روستایی عنوان کرد و افزود: این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم و در روز 20 بهمن ماه افتتاح می‎شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه آموزشی تعالیم خانواده به آموزه‎های دینی با هدف افزایش آگاهی بانوان در زمینه تعالیم و ارزش‎های انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‎های پیش‎بینی شده است، ادامه داد: این برنامه در طول ایام دهه فجر اجرا می‎شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه همچنین همزمان با 21 بهمن ماه نشست‎های تخصصی بصیرت و معرفت‎افزایی توسط بسیج زنان استان زنجان برگزار خواهد شد، ادامه داد: تبیین آرمان‏های انقلاب و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه زنان از مهم‎ترین اهداف این نشست‎ها اعلام شده است.

بلوری برگزاری مسابقه انتخاب بهترین عکس راهپیمایی 22 بهمن که از طریق گوشی‎‏های هوشمند گرفته شده‎اند را یکی از مهم‎ترین برنامه‎های پیش‎بینی شده برای ایام‏‎الله دهه فجر عنوان کرد و افزود: علاقمندان می‎توانند در طول مسیر راهپیمایی از این مراسم شکوهمند عکاسی و در مسابقه شرکت کنند.

وی اظهار کرد: در مجموع 873 برنامه اجرایی برای ایام دهه فجر توسط کمیته امور زنان در استان زنجان تدوین شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان راهنمای عمل کمیته و گروه‎های کاری زنان و خانواده ستاد دهه فجر استان را در تدوین برنامه‏ها، آگاهی‎بخشی، زمینه‎سازی برای حضور گسترده مردم در صحنه انقلاب از جمله انتخابات، ترویج آرمان‎های انقلاب و زمینه‎سازی و بسط پیام انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت تشکل‎های مردمی، فراگیری برنامه‎ها و استفاده از شیوه‎های نوین ارتباطی با بهره‎گیری از هنر در تبیین دستاوردهای انقلاب و دولت و به حداقل رساندن هزینه‎های برنامه‎های پیش بینی شده با استفاده از منابع و امکانات موجود اعلام کرد.