مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: جشنواره نرگس‌زار 21 بهمن و همزمان با ایام‌الله دهه فجر در کازرون برگزار خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، مصیب امیری با بیان اینکه گل نرگس در یکی از جشنواره‌های گل هلند، مقام اول را به خود اختصاص داد، گفت: با هدف برگزاری هرچه بهتر جشنواره نرگس‌زار، پیش‌بینی ایجاد مسیرهای گردشگری در نرگس‌زارهای کازرون انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه شهرستان کازرون قریب به 70 هکتار نرگس‌زار دارد، خاطرنشان کرد: امسال و با توجه به استقبال گردشگران از جشنواره نرگس‌زارها، مسیرهای گردشگری در 2 فاز ایجاد شده است.

امیری گفت: یکی از مسیرهای ایجاد شده از سمت استان بوشهر به طرف نرگس‌زارهای کازرون است به نحوی که گردشگران امکان بازدید از کاروانسرای کنارتخته، کاروانسرای کمارج، مجموعه طبیعی تاریخی بیشابور، بازار کازرون، چهارطاقی بالاده و نرگس‌زار را داشته باشند.

او اضافه کرد: یک مسیر هم از سمت تنگ ابوالحیات به طرف مجموعه طبیعی تاریخی بیشابور و تنگ چوگان، بازار تاریخی کازرون، چهارطاقی بالاده و نرگس‌زار است.

امیری با اشاره به پیش بینی زیرساخت‌هایی در این مسیر گردشگری گفت: فاز اول این اقدام در قالب احداث سرویس‌های بهداشتی مورد لزوم انجام شده و در فاز دوم حصارکشی نرگس‌زار را در دستور کار داریم که اگر تامین اعتبار شود آن را اجرا می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با یادآوری اینکه بخشی از نرگس‌زارهای کازرون در روستاهای جره و بالاده قرار دارد، این نقاط را از مناطق گردشگری زمستانه برشمرد و گفت: با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در روستاهای هدف گرشگری و توسعه بوم‌گردی در این روستاها، راه‌اندازی میز سرمایه‌گذار در حاشیه جشنواره نرگس‌زار را در دستور کار قرار داده‌ایم.