‌مسئول پایگاه میراث فرهنگی منظر فرهنگی تاریخی هورامان از همکاری با فیلمسازان و مستندسازان کردستانی در خصوص تولید فیلم‌هایی با محوریت روستاهای اورامانات خبر داد.

‌به گزارش مرور نیوز، ‌پویا طالب نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تعدد روستاهای منطقه اورامان و لزوم معرفی آن‌ها به جهانیان و در جهت پربارکردن پرونده ثبت جهانی، آماده همکاری و حمایت از ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند در خصوص ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ناشناخته منطقه هورامان هستیم.

وی افزود: هنرمندان و فیلمسازان کردستانی می‌توانند با ساخت فیلم‌های داستانی، مستند و پویانمایی وظیفه و رسالت خود را در جهت کمک به توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی استان کردستان انجام دهند.

مسئول پایگاه میراث فرهنگی منظر فرهنگی تاریخی هورامان استفاده از زبان هنر و ساخت فیلم‌هایی با مضمون فرهنگ، هنر، تاریخ و معماری هورامان را در جهت پربارکردن پرونده ثبت جهانی و کمک به این روند حائز اهمیت دانست.

مسئول پایگاه میراث فرهنگی منظر فرهنگی تاریخی هورامان از فیلمسازان کردستانی دعوت کرد، ایده‌ها و فیلم نامه‌های خود را به روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با ذکر مشخصات تحویل دهند.