تفاهم‌نامه ایجاد منطقه ویژه فناوری صنعت گاز و نفت استان فارس امروز با حضور رئیس ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ در شیراز امضا شد.

به گزارش مرور نیوز، تفاهم‌نامه ایجاد منطقه ویژه فناوری صنعت گاز و نفت استان فارس امروز با حضور رئیس ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ در شیراز امضا شد.

یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، در این مراسم توانمندسازی و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه نفت، گاز و صنایع وابسته، تقویت صنعت و مراکز آموزشی استان فارس، تامین و هدایت منابع مورد نیاز به بخش‌های پژوهشی در زمینه نفت و گاز را از جمله اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

وی توسعه دانش فنی در زمینه نفت، گاز و صنایع وابسته، ارتقا سطح دانش و مهارت تولیدکنندگان و شرکت‌های فعال در زمینه صنعت نفت، گاز و زمینه‌سازی برای همکاری با شرکت‌های خارجی در این بخش را از دیگر اهداف مهم این تفاهم‌نامه دانست.

رحمانی با اشاره به ظرفیت استان فارس در زمینه نفت و گاز خاطرنشان کرد: 70 درصد گاز کشور از طریق خطوط انتقال گاز استان فارس به سایر مناطق کشور منتقل می‌شود.

وی با اشاره به وجود 3 کنسرسیوم بزرگ در حوزه نفت، گاز و انرژی در استان فارس عنوان کرد: وجود شرکت‌های بزرگ و قدرتمند در زمینه نفت و گاز سبب ایجاد این کنسرسیوم‌ها در استان فارس شده است و این نشان دهنده ظرفیت فارس در حوزه تولید و تجارت در این بخش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با بیان اینکه مطالعات ذخیره‌سازی گاز طبیعی در میدان احمدی انجام شده است گفت: احداث خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی و توسعه میادین گازی استان فارس در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.