‌استاندار لرستان گفت: برای تکمیل 64 پروژه آبی استان 900 میلیارد تومان نیاز است.

‌به گزارش مرور نیوز، مهندس هوشنگ بازوند در مراسم افتتاح آبرسانی 48 روستای استان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره 6300 شهید استان و شهدای آتش‌نشان از هیأت دولت و رئیس جمهور به خاطر توجه ویژه به لرستان تقدیر کرد و ادامه داد: طی چهار سال گذشته علیرغم اینکه چالش اصلی ما بحث آب بود ولی دولت توجه ویژه‌ای به استان داشته است.

وی بیان کرد: سه سد در لرستان تاکنون به بهره‌برداری رسیده که منشا اثرات خیری در کشاورزی و اشتغال بوده است.

بازوند با بیان اینکه اعتبارات سدهای استان افزایش قابل توجهی یافته است، اظهار کرد: لرستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین طرح‌های آبی کشور را به خود اختصاص داده به طوری که در حال حاضر 64 پروژه را در این بخش داریم.

استاندار تصریح کرد: برای تکمیل این تعداد پروژه به اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان نیاز داریم تا انتظارات برآورده شود.

وی بیان کرد: لرستان یکی از استان‌های کشاورزی است و منابع خوبی در این بخش دارد.

استاندار با بیان اینکه در بحث تخصیص آب نیازمند حمایت و توجه هستیم، یادآور شد: الشتر یکی از شهرستان‌هایی بوده که اگر آب کشاورزی آن را تأمین کنیم، مشکل اشتغال آن رفع خواهد شد.

استاندار در ادامه با بیان اینکه از سال 88 تا 91 کل اعتبارات آبفار استان 98 میلیارد تومان بوده که الان به 237 میلیارد رسیده است، اضافه کرد: اختصاص500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حل مشکل آب روستایی اقدام خوبی بود که امیدواریم ادامه داشته باشد.

بازوند در ادامه صحبت‌هایش گفت: در کمتر از چهار سال گذشته 514 روستای لرستان آب‌رسانی شده و 26 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه102 روستای لرستان نیز تا پایان دولت آبرسانی خواهند شد، افزود: در بحث ردیف‌ها با مشکل مواجه هستیم، متاسفانه آب‌های سطحی را نتوانستیم نگهداری کنیم و سدسازی نیز نداشتیم. همه شهرهای استان از آب پایدار بی‌بهره‌هستند.