فرماندار همدان با اشاره به افتتاح 142 پروژه‌ی عمرانی و اقتصادی در دهه‌ فجر گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها 170 میلیارد تومان است.

به گزارش مرور نیوز، علی تعالی ظهر امروز در مراسم معارفه معاون برنامه‌ریزی فرمانداری اظهار داشت: عملیات 37 پروژه‌ی عمرانی آغاز شده که پیش‌بینی اعتبار برای این طرح‌ها 8 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به تکمیل 37 مرکز بهداشتی در شهرستان همدان، بیان کرد: از این تعداد 20 مرکز مختص شهر همدان با میزان اعتبار 14 میلیارد تومان است.

تعالی با بیان اینکه سیاست دولت در حوزه عمران و آبادانی عمدتا تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره است افزود: 8 میلیارد تومان هزینه برای شروع پروژه‌های عمرانی که ضرورت آن‌ها ایجاده شده و اجتناب‌ناپذیر است تعیین شده که سیاست اصلی دولت تکمیل پروژه‌های ماندگار متناسب با اعتبارات و هزینه‌ها است.

وی اظهار داشت: پروژه‌هایی که هدف قرار دادیم در مناطق شهری و روستایی با ضرورت است زیرا سیاست دولت یک انضباط اقتصادی و حرکتی هدفمند و پرهیز از اجرای طرح‌های اضافی است.

فرماندار همدان در رابطه با سفر ریاست جمهوری و همراهانش به همدان عنوان کرد: این سفر امتیاز خوبی برای همدان بود که 850 میلیارد تومان اعتبار سهم مرکز استان شد زیرا این امر تحرک بسیار خوبی در سطح مرکز استان و شهر همدان است.

تعالی در رابطه با اقدامات انجام شده در این سفر بیان کرد: قول راه‌آهن گرفته شد تا پایان سال به همدان برسد چرا که کار از دو طرف شروع شده و بحث کمربندی همدان با هزینه 90 میلیارد تومان از دیگر اقدامات این سفر است.

فرماندار همدان با اشاره به اجرای سیاست خارجی‌‌ اظهار داشت: از دیگر سیاست‌های دولت در سه سال اخیر در دو حوزه‌ داخلی و خارجی متمرکز بود که در اصل این سیاست خارجی دولت توانست ما را از پیچ و خم‌هایی خطرناک در عرصه چالش‌های بین‌المللی رها کند.

وی اظهار داشت: وضعیت رکود ناشی از تحریم‌ها در آستانه حضور دولت به گونه‌ای بر روی واحد‌های تولیدی در همدان تأثیر داشت که از هزار و 500 واحد تولیدی همدان 500 واحد تعطیل شد که با تعاملات و روابط در این حوزه‌ها با کشورهای موثر و روند سرمایه‌گذاری با اطمینان با ارائه تسهیلات به متولیان واحدهای تولیدی شاهد فعالیت این واحدها هستیم.

تعالی عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم در باقی‌مانده این دولت با کمک مدیران پروژه‌های تعریف شده را با اطمینان به پایان برسانیم و هدف ما در حوزه اطلاع‌رسانی بازگویی خدمات و اقدامات برای مردم است.

فرماندار همدان با بیان اینکه دولت اقدامات خود را به صورت پراکنده انجام نداده است افزود: اگر قرار بود پراکنده و بدون برنامه‌ریزی عمل کنیم امروز ممکن بود برخی از پروژه‌ها برای دولت بعدی روی دست ما بماند.

وی در این مراسم با اشاره به حسن انتخاب زمانی به عنوان معاون برنامه‌ریزی فرمانداری اظهار داشت: ایشان یکی از نیروهای موثر و توانمند در حوزه عمرانی هستند که با برنامه حرکت می‌کنند چرا که پیشرفت کار به ویژه در حوزه عمرانی در گرو حرکت با برنامه است.