مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 420 هکتار از اراضی دولتی شهرهای جنوب استان به ارزش 3000 میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

به گزارش مرور نیوز، عبدالباسط بلوچی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حساسیت و تکالیف قانونی برای حفظ و حراست از اراضی دولتی، یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون با هماهنگی مقامات قضایی در موارد متعددی تصرفات غیرمجاز احداث شده جنوب استان به ویژه در چابهار را تخریب کرده‌اند.

مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان افزود: در نتیجه این اقدامات اراضی دولتی با مساحت 420 هکتار و ارزش تقریبی بیش از3000 میلیارد ریال رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

بلوچی ضمن تاکید بر تامین مسکن مناسب و ساماندهی متصرفان واجدالشرایط فاقد مسکن، خطاب به متصرفان سودجو بیان کرد: هیچ تخلفی در زمینه تعدی به اراضی دولتی و ملی متعلق به عموم، از چشم مراجع قضایی و دستگاه‌های متولی اراضی دور نمی‌ماند و به فوریت با سودجویان و متصرفان غیرقانونی برخورد می‌شود.

مدیر املاک راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اقداماتی که در دو سال اخیر برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهر چابهار انجام شده، گفت: مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی در زمینه ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی حساسیت زیادی دارند.

وی افزود: با تشکیل هیئت اجرایی برای مدیریت و ساماندهی اراضی دولتی محدوده و حریم شهر چابهار از اواخر سال گذشته، طرح ساماندهی متصرفان واجدالشرایط حاشیه چابهار هم‌اکنون در حال انجام است و هم زمان با آزادسازی اراضی غیرمشمول طرح با جدیت پیگیری می‌شود.

بلوچی گفت: اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر در ارزیابی عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی در زمینه وظایف مرتبط با سازمان ملی زمین و مسکن در 6 ماهه نخست امسال، موفق به کسب رتبه اول کشور در بین ادارات کل راه و شهرسازی در زمینه تامین و تجهیز منابع شده است.