معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از دغدغه‌های دولت و نظام است، گفت: دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد سامانه رصد را جدی بگیرند.

به گزارش مرور نیوز، مجید محنایی ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از دغدغه‌های دولت و نظام است، گفت: دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خوبی ایجاد کرده‌اند که این اقدامات باید در سامانه رصد ثبت شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دستگاه‌ها سامانه رصد را جدی بگیرند، گفت: دبیرخانه این سامانه فعال شود، ضمن اینکه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف دو هفته اخیر همکاران خود را برای رصد و ثبت اطلاعات در دستگاه‌ها و بانک‌ها تقسیم کند.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی برای ثبت اطلاعات دستگاه‌ها فرآیند طولانی را در پی دارد و دستگاه‌ها باید از وظایف خود فراتر عمل کنند.

این مسوول تصریح کرد: نامه‌ای به امضای استاندار به دستگاه‌ها ارجاع داده شود و کد و رمز این سامانه در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد.

محنایی با اشاره به اینکه ابتکارات و خلاقیت در کارگروه اشتغال مورد توجه باشد، گفت: بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری مورد توجه افکار عمومی است و باید کارها و طرح‌های ابتکاری در این کارگروه ارائه و از ظرفیت استان‌های همجوار هم استفاده شود.

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: بسیج سازندگی در زمینه ایجاد اشتغال اقدامات خوبی انجام داده است.

وی ضمن قدردانی از اقدامات مطلوب کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید گفت: کمیته امداد سال گذشته رتبه دوم کشور را کسب کرد که باید از اقدامات خوب این دستگاه‌ها تجلیل شود.

وی با اشاره به سفر اتاق بازرگانی استان به عمان گفت: در فرصت مناسبی از تجارب اتاق بازرگانی برای استفاده از بازار عمان برای صادرات محصولات استان استفاده شود.