مسوول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: به یمن فرا رسیدن دهه شکوهمند فجر در روز 21 بهمن ماه خدمات این اداره کل به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، جواد نگارستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر از افزایش چشمگیر سطح پوشش خدمات بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

مسوول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و برقراری نظام جمهوری اسلامی در کشور سطح کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بسیار بالا رفته و همین موضوع سبب شده که بهداشت فردی و اجتماعی جمعیت انسانی در ایران بهبود قابل توجه یابد که در شاخص‌های آماری سازمان‌های بهداشت جهانی هم ذکر شده است.

نگارستانی با اشاره به افزایش جمعیت دامی به افزایش سطح پوششی بهداشتی جمعیت دام و طیور کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: اگر سطح پوشش بهداشتی دام و طیور در برابر بیماری‌ها، کنترل کیفی تولیدات خام دامی و شیلاتی و همچنین پوشش بهداشتی دام‌ها در برابر بیماری‌های قابل انتقال به انسان را از شاخص‌های عملکرد در نظر بگیریم، می‌توان به جرات از ارتقای چشمگیر خدمات و فعالیت‌های دامپزشکی پس از پیروزی انقلاب نام برد.

وی اظهار کرد: تکنولوژی ساخت داروهای دامی قبل از انقلاب به‌کلی وجود نداشت و در حال حاضر در داخل کشور به‌صورت پویا و به‌روز وجود دارد و بسیاری از داروهای مصرفی تولید داخل هستند و صنعت سرم و واکسن‌سازی هم پیشرفت قابل توجهی در سال‌های پس از انقلاب داشته است.

نگارستانی گفت: اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اجرای برنامه‌های مدون و منسجم و با همکاری سازمان دامپزشکی کشور توانسته به برکت انقلاب اسلامی اقدامات مهمی در راستای مبارزه با بیماری‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی در حد و اندازه استانداردهای سازمان بهداشت جهانی دام OIE انجام دهد.

مسوول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: به یمن فرا رسیدن دهه شکوهمند فجر در روز 21 بهمن ماه جاری خدمات این اداره کل به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.