نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در همه جای جهان در نهایت پیروز نهایی مبارزه با استکبار است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌السلام والمسلمین سیدمهدی قریشی صبح امروز در مراسم نواختن گلبانگ انقلاب که با حضور استاندار آذربایجان غربی و مسئولان نهادها و ادارات برگزار شد اظهار داشت: رژیم طاغوت ظلم و ستم و وابستگی را بر ایران تحمیل کرده بود اما ملت ایران یکدل و یکصدا با رهبری و تحت اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر آن همه ظلم و جور پیروز شد.

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه جانفشانی شهدای زیادی بود و باید قدردان خون این شهدا باشیم.

قریشی افزود: با گذشت 38 سال از وقوع انقلاب ملت ایران همچنان پای ارزش‌های انقلاب، راه امام خمینی(ره) و آرمان‌های شهدا ثابت قدم ایستاده‌اند.

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: دانش‌آموزان آینده‌سازان این انقلاب و بیمه کننده راه مقدس نظام اسلامی هستند.

وی افزود: سرنوشت این ملت به‌دست خود امت رقم خورده است و انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در همه جای جهان در نهایت پیروز نهایی مبارزه با استکبار است و به هیچ بیگانه‌ای حق مداخله در امور این کشور را ندارد.

تربیت نسلها بر اساس آرمانهای انقلاب اسلامی

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: وحدت، تبعیت از آرمان‌های شهدا، رهبری و دین مبین اسلام از مهم‌ترین دلایل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است.

قربانعلی سعادت گفت: امروز باید نسل جوان را در رابطه با موضوعات انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا کرده و بر همین اساس تربیت کنیم و برای آینده نظام اسلامی نیروی انسانی آماده کنیم.

وی تصریح کرد: کشور ایران بعد از انقلاب جزو کشورها و قدرت‌های برتر دنیا شده است در حالی که قبل از انقلاب صرفاً مصرف کننده بوده و این کشور در اختیار استکبار بود.

سعادت افزود: هم اینک به واسطه تلاش نیروهای دلسوز انقلاب، پیشرفت‌های چشم گیری در بخش‌های مختلف حاصل شده که در دنیا کم نظیر است چراکه جوانان امروز ما با علم و دانش ادامه دهنده راه ارزشمندی هستند که چهار دهه قبل آغاز شده است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: باید توان تولید کشور در زمینه‌های مختلف را بالاتر ببریم تا از وابستگی‌های کشور بکاهیم و در این میان آذربایجان غربی مرزها و همسایه‌های زیادی دارد که می‌توانیم به‌عنوان یک فرصت از آنها استفاده کنیم.

کنگ‌زنی 13 پروژه آموزش و پرورش در آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: به واسطه انقلاب اسلامی اکنون با نسلی آگاه طرف هستیم و مأموریت ما برای تربیت این نسل سخت و پر اهمیت است.

فریدون سید مصطفوی افزود: دانش‌آموزان باید بدانند که در انبوه اتفاقات بزرگ و کوچک پس از انقلاب و حتی بعد از رحلت حضرت امام با مدیریت رهبر معظم انقلاب ایم کشور از تمام پیچ‌های خطرناک به سلامت عبور داده شده است.

وی گفت: دانش‌آموزان باید پیوسته راستگویی و امانتداری را پیشه کارهای خود قرار دهند چون ما نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه دوست بلکه عاشق انقلاب و رهبری هستیم.

سیدمصطفوی افزود: در آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم محیطی امن و آرام برای دانش‌آموزان فراهم آوردیم.

وی اظهار داشت: در رزوهای آینده 13 پروژه در حوزه آموزش و پرورش آذربایجان غربی کلنگ‌زنی می‌شود که همه این‌ها عمدتاً در مناطق محروم قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال در 5 هزار آموزشگاه برنامه‌های ویژه دهه فجر برنامه‌ریزی شده و برگزار می‌شود و در روز راهپیمایی 22 بهمن نیز هم‌سرایی 1357 نفره دانش آموزی را خواهیم داشت.