مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد از راه‌اندازی شبکه مشترک ارتباط بی‌سیم اضطرار در دستگاه‌های امدادی استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، «هادی هادی‌نسب» با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاهش تلفات در مواقع بحرانی،‌ اظهار کرد: ارتباط بی‌سیم در زمان وقوع حوادث ضروری اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: اداره‌کل مدیریت بحران استانداری یزد به‌صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به همه دستگاه‌های امدادی استان است.

هادی‌نسب آشنایی دستگاه‌های امدادی با شبکه اضطرار را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ارائه راهکارهای کمّی و کیفی و دریافت گزارش در خصوص وضعیت این شبکه در دستگاه‌های امدادی استان انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در ادامه گفت: این شبکه با هدف مدیریت ارتباطات و سهولت و تعامل سازمان‌های مسئول در زمان وقوع بحران در استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در شبکه اضطرار همه مراکز پیام ادارات مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، مأموران انتظامی، سپاه الغدیر، بسیج، اورژانس، راهداری، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و ادارات خدمات‌رسانی مانند برق، آب، گاز و فرودگاه ها به هم متصل می‌باشند.

هادی‌نسب با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور برای راه‌اندازی این شبکه خاطرنشان کرد: مسئولیت پیگیری، آموزش و نظارت بر این شبکه بر عهده اداره‌کل مدیریت بحران استان است.

در این جلسه مقرر شد همه دستگاه‌های امدادرسان استان شبکه اضطرار را در مراکز پیام خود فعال و به‌صورت روزانه نسبت به ارائه گزارش اقدام کنند.