معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: بخش آب و خاک کانون برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل بوده و دولت با اختصاص اعتبارات چند هزار میلیاردی به شهرستان بیله‌سوار زمینه توسعه این بخش را فراهم کرده است.

به گزارش مرور نیوز، اقبال عباسی صبح امروز در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی شهرستان بیله‌سوار با اشاره به اینکه ارتقاء شاخص‌های اقتصادی در گرو توجه به بخش کشاورزی است، اظهار داشت: شهرستان بیله‌سوار به عنوان قطب کشاورزی و تولیدات دامی در استان و سطح کشور مطرح است.

وی آب و خاک را کانون برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان دانست و افزود: دولت یازدهم با اختصاص اعتبارات چند هزار میلیاردی به شهرستان بیله‌سوار در حوزه آب و خاک زمینه توسعه آبیاری نوین و کشت محصولات دانش بنیان را در این منطقه فراهم می‌کند تا در سالهای آینده شاهد رونق این بخش باشیم.

عباسی بیان کرد: جهادگران بیله‌سوار همانند زمان دفاع مقدس که بیشترین پشتیبانی و اعزام نیرو را داشته‌اند امسال نیز در سنگر اقتصاد و تولید با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت دولت شاهد حرکت جهادی در راستای خودکفایی محصولات استراتژیک هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل تصریح کرد: پایه، اساس و ریشه اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی است و صرفا با سرمایه توسعه صورت نمی‌گیرد و باید سرمایه‌ها به نسبت ظرفیتها در مناطق توزیع شود تا توسعه هدفمند و همراه با نشاط اجتماعی و رضایتمندی عمومی محقق شود.

وی با اشاره به توطئه‌های شوم دشمنان ایران اسلامی در برهه‌های مختلف و تحریم‌های ناجوانمردانه آنها گفت: استکبار جهانی با تحریمهای همه‌جانبه اقتصادی و قرار دادن مردم در تنگنای معیشتی، اعتقادات، باورها و ارزشهای مردم جامعه ما را نشانه گرفته است و می‌کوشد با استحاله ارزشهای جامعه اسلامی ایران، بتواند به هدف نهایی خود برای تسلط بر این مردم دست یابد.

عباسی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان از فاکتورهای مهم سیاستهای اقتصاد مقاومتی است، افزود: مردمی ،درون زا ،برون گرا و عدالت محور بودن از جمله فاکتورهای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و سمت و سوی اقتصاد مقاومتی، توجه به اقتصاد بومی و حمایت از تولید داخل است و اینجاست که نقش جهاد کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب، مشخص می‌شود.

در این مراسم از 10 نفر از تولیدکنندگان در بخش تولیدات دامی، زراعت، باغبانی، امور اراضی، صنایع بخش کشاورزی، مکانیزاسیون، ترویج و تشکلها، آب و خاک و منابع طبیعی و حامیان بانکی شهرستان بیله‌سوار تجلیل شد.