عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه یاوه‌های ترامپ با چند جمله مقام معظم رهبری از هم پاشید، گفت: این نگاه، این تدبیر، این توانمندی و این سیاست الهی است و این نقش رهبری است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری ظهر امروز در همایش ماندگاری انقلاب اسلامی با محوریت «وحدت، بصیرت و ولایت» در سالن ولایت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: وجود رهبری و وحدت بین مسلمانان بود که توانست انقلاب اسلامی ایران را ایجاد کند.

وی بیان داشت: اگر ملت ما در روز 22 بهمن به خیابان‌ها می‌آیند و جمعیت میلیونی تشکیل می‌دهند و بعد از 38 سال حماسه اینچنینی می‌آفرینند و جواب ترامپ و تمام جنایتکاران دیگر را در این راهپیمایی اعلام می‌کنند برای بصیرت است که مقام معظم رهبری هر روز در بصیرت تلاش می‌کند.

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هر دو از یک منبع سرچشمه قدرت می‌گیرند، ابراز کرد: آنچه که باعث شد تا امام بتواند انقلاب را به پیروزی برساند بصیرت افزایی بود اگر ملت ما در روز 22 بهمن به خیابان‌ها می‌ریزند و جمعیت میلیونی تشکیل می‌دهند و بعد از 38 سال حماسه می‌آفرینند و جواب ترامپ و تمام جنایتکاران دیگر را در راهپیمایی‌ها اعلام می‌کند برای بصیرت است که مقام معظم هبری هر روز در بصیرت تلاش می‌کند.

اختری ابراز کرد: وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ما 6 ماه می‌نشینیم و به سفر می‌رویم تا یک کاری انجام دهیم ولی امام خمینی (ره) در حسینیه دو کلمه می‌گوید و همه چیز را به هم می‌ریزد.

وی بیان داشت: یاوه‌های ترامپ را مقام معظم رهبری با چند جمله بهم ریخت این نگاه، این تدبیر، این توانمندی، این سیاست الهی است، این نور خدا و دست غیبی است و این نقش رهبری است.

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: این وجود رهبری بود که وحدت را ایجاد کرد و وحدت اسلامی را امام از روزی که یک استاد و فقه اصول و فلسفه در قم بودند این ندا را داشتند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اجتماعات تقریبی و وحدت‌بخش ارزشمند است، افزود: برگزاری اجتماعات تقریبی و وحدت‌بخش ارزشمند است تا این یکپارچگی، وحدت و انسجام که یک اصل اساسی قرآنی است، عملا تحقق پیدا کند.

اختری با بیان اینکه وحدت بین مسلمانان یک امر بزرگ الهی و اسلامی است، ابراز کرد: تحقق و تجسم وحدت در این گونه اجتماعات و مناطق بسیار جوابگو و تأثیرگذار خواهد بود و این یک امر بزرگ الهی و اسلامی است و همه مسؤولیت داریم برای تحقق این امر در جهان اسلام تلاش کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) پارسایی و تقوا جز با جامعه متحد و جامعه واحده تحقق پیدا نخواهد کرد، گفت: عبادت خداوند، شناخت و تحقق معرفت و عبودیت به خدا، جز با وحدت تحقق پیدا نخواهد کرد و پارسایی و تقوا هم جز با جامعه متحد و جامعه واحده تحقق پیدا نخواهد کرد چراکه تقوای خدا در جمع تحقق می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم ما شیعه و سنی قبل از پیروزی انقلاب سالیان سال در کنار هم زندگی می‌کردند و مشکلی نداشتند، افزود: وحدت در جامعه ما امر جدیدی نیست در جامعه مسلمان ایران مسأله همزیستی یک امر جدیدی نیست ما اگر به وحدت عشق می‌ورزیم و برای آن تلاش می‌کنیم برای این نیست که در جامعه گرفتار درگیری‌هایی بودیم.

اختری بیان داشت: اختلاف را دشمنان به وجود آوردند و سلاح را آنان در اوایل انقلاب بین جیره‌خواران توزیع کردند اما رفتار وحدت‌بخش در جامعه حاکم شد و امروز مشکلی در داخل کشور نداریم.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) وجود رهبری را یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان کرد: رهبری یکی از مهمترین دلایل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است و وجود رهبری خردمندانه، حکیمانه و بلانظیر و بی‌مثل و مانند حضرت امام خمینی (ره) بود. این عالم بزرگوار و شخصیت یگانه ای که در طول تاریخ در میان شخصیت‌ها و علما کسی مانند امام (ره) ندیدیم و نشنیدیم.

وی با اشاره به اینکه امروز درد و مشکل جامعه اسلامی با وحدت و یکپارچگی حل خواهد شد، یادآور شد: امروز درد و مشکل جامعه اسلامی با وحدت و یکپارچگی حل خواهد شد. روحانیون علما اساتید دانشگاه‌ها همه طبقات مردم مسؤولیت داریم مردم و همه دنیا را آگاه کنیم و نشان دهیم که دو ندا در جامعه وجود دارد، یکی ندای وحدت است.

اختری بیان داشت: در روز حکومت نظامی 20 بهمن همه اصرار کردند که مردم نیایند اما امام فرمود بلندگوهای مساجد مردم برای آمدن به خیابان‌ها دعوت کردند. چه کسی می‌تواند چنین شناختی داشته باشد و تدبیری به خرج دهد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: شخصیت رهبری است که توانست همه را به میدان بیارود و وحدت را ایجاد کند. وحدت اسلامی چیزی نیست که امام از پیروزی انقلاب شروع کرده باشد، امام از روزی که یک استاد فقه و اصول و فلسفه بودند.

در پایان همایش ماندگاری انقلاب اسلامی از چهره‌های شاخص اهل سنت، شیعه و فجرآفرین آقایان حجت‌الاسلام رسول رضایی، سیدصادق میرحیدری، عبدالحمید سن سبلی، رضا بای، سیدعلی حسین میغان، علی‌اصغر منوچهری، دوست محمد آخوند میرحسن‌زاده و خانم خدیجه خراسانی تجلیل به عمل آمد.

همچنین از خانواده‌های شهید ابوکر اونق، قربان دردی دلیجه، نورمحمد باقی‌زاده و عاشور مصطفایی نیز تجلیل به عمل آمد.