مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 5 هزار خانوار مددجوی استان فاقد منزل مسکونی مناسب هستند که باید مورد توجه قرار گرفته و مشکل آنها رفع شود.

به گزارش مرور نیوز، فرید محبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حدود 14 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، تعداد خانوارهای تحت پوشش این نهاد در استان را حدود 32 هزار خانوار عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون 14 هزار و 550 زن سرپرست خانوار در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه فقرزدایی و کاهش محرومیت از رسالت‌های مهم کمیته امداد است، گفت: تاکنون اقدامات خوبی برای تحقق این اهداف برداشته شده است.

این مسؤول تامین جهیزیه، احداث مسکن، برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی افراد تحت پوشش و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را از مهم‌ترین این اقدامات عنوان کرد.

محبی با اشاره به اجرای 991 مورد عملیات عمرانی در حوزه مسکن برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، گفت: این عملیات با اعتبار42 میلیارد و 246 میلیون ریال از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مددجویان نیازمند منزل مسکونی مناسب در استان را حدود 5 هزار خانوار عنوان کرد و بیان داشت: این افراد باید مورد توجه ویژه قرار قرار گرفته و مشکل آنها رفع شود.

وی با بیان اینکه برخی از این خانوارها در مناطق سخت‌گذر، دور افتاده و محروم با شرایط آب و هوایی بد زندگی می کنند، یادآور شد: احداث منزل مسکونی برای آنان را از ضروریات مهم و مورد توجه عنوان کرد.

این مسؤول با تاکید بر توجه و حمایت خیرین در این حوزه، گفت: خیرین می‌توانند جهت کمک و و همکاری با کمیته امداد برای تامین سرپناهی مناسب برای این افراد نقش موثری داشته و با توجه و حضور خود گام‌های موثری در راستای خدمت به محرومان و نیازمندان بردارند.

محبی با اشاره به خدمات ارائه شده به مددجویان در حوزه مسکن، گفت: این خدمات کافی نبوده و هنوز مددجویان فاقد مسکن زیادی در استان داریم.

وی، رفع فقر و محرومیت در جامعه به خصوص این استان را نیازمند توجه و حمایت همه مسؤولان، دستگاه‌ها، مردم و خیرین دانست و گفت: باید با همکاری همدیگر نیازمندان را حمایت و ریشه فقر را در جامعه بخشکانیم.