یزد معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد گفت: استان یزد از 28 بهمن تا دوم اسفندماه میزبان مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای دانش‌آموزان کشور خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، علی دهقان پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: هفتمین دوره از مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای دانش‌آموزان کشور در استان کردستان برگزار شد و میزبانی هشتمین دوره به استان یزد سپرده شد.

وی افزود: از 28 اسفندماه دانش آموزان از 18 استان کشور به یزد سفر می کنند و تا اول اسفندماه به رقابت می‌پردازند و در مراسم اختتامیه که با حضور معاون وزیر برگزار می‌شود، از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

دهقان با اشاره به اینکه دانش آموزان استان یزد در این رشته‌های ورزشی خوب ظاهر شده اند و این استان پیشینه بسیار خوبی نیز از ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای دارد، بیان کرد: امیدواریم در این دوره از رقابت‌ها که با حضور دانش آموزان مقطع متوسطه دوم برگزار می‌شود، دانش آموزان یزدی بتوانند حائز رتبه برتر شوند.

وی عنوان کرد: هیئت کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه ای استان یزد جزو پنج هیئت اول کشور است و یزد در این ورزش ها شاخص است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد همچنین از میزبانی رؤسای هیئت های ورزشی دانش آموزی سراسر کشور توسط یزد خبر داد و یادآور شد: رؤسای هیئت های ورزشی از 31 استان کشور به یزد سفر می کنند و مجمع فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی نیز در یزد برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این مجمع در مورد فعالیت انجمن‌های ورزشی دانش آموزی برنامه ریزی می شود.

دهقان در مورد دیگر رشته های ورزشی دانش آموزی نیز بیان کرد: با هیئت های ورزشی هندبال، ژیمناستیک، تنیس روی میز، ورزش های همگانی و... هماهنگی هایی انجام شده که منجر به پیشرفت های بسیار خوب در حوزه دانش آموزی در این رشته ها شده است.