قائم‌مقام کمیته امداد کردستان گفت: شناسایی نیازهای واقعی مددجویان و تلاش برای رفع آنها یکی از وظایف اصلی مددکاران است.

به گزارش مرور نیوز، رضا طاهری صبح امروز در جمع مددکاران کمیته امداد کردستان، اظهار کرد: مددکاران کمیته امداد نقش کلیدی و محوری در میان خانواده‌های تحت حمایت دارند و در پیشبرد اهداف این نهاد تاثیرگذار هستند.

وی افزود: سیاست جدید کمیته امداد استفاده حداکثری نیروهای این نهاد در حوزه مددکاری است تا خدمات این نهاد اثر بخش‌تر شود.

طاهری اظهار کرد: هدف این نهاد افزایش نقش مددکاران در بین خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد است و تلاش می‌شود تا با حضور مستمر مددکاران در میان خانواده‌های مددجویان و شناسایی نیازمندی‌های واقعی و مختلف آنها به رفع این نیازمندی‌ها کمک شود.

وی با بیان اینکه نیازمندی‌های مختلف مسکن، اشتغال، تحصیل، درمان، اشتغال و سایر مشکلات مددجویان از طریق مددکاران پیگیری و شناسایی می‌شود، افزود: شناسایی نیازهای واقعی مددجویان و تلاش برای رفع آنها یکی از وظایف اصلی مددکاران است.

قائم‌مقام کمیته امداد کردستان عنوان کرد: یکی از وظایف مددکاران کمیته امداد شناسایی افراد مستحق و نیازمند واقعی است که با استفاده از ابزارها، استعلام‌ها و کنترل‌های میدانی این تشخیص انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 46 هزار خانواده نیازمند تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند، افزود: بیش از 50 درصد از این خانواده‌ها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد.

طاهری در ادامه بیان کرد: با استفاده از ظرفیت مددکاران این نهاد در برای استعدادسنجی میان خانواده‌های تحت حمایت با هدف اشتغال‌زایی و در نهایت توانمندی این خانواده‌ها تلاش می‌شود.

وی افزود: حفظ کرامت و عزت خانواده‌های تحت حمایت در کنار خدمات ارائه شده به عنوان یکی از موضوعات مهم است که باید مورد توجه مددکاران این نهاد باشد.