تالار بورس پسته در شهرستان رفسنجان ظهر امروز 16 اسفند ماه از طریق ویدئو کنفرانس با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رؤسای سازمان بورس کالای کشور افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، "حمید ملانوری" امروز 16 اسفندماه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سالهای گذشته، بازار پسته در دنیا متأثر از ورود کالای تولیدی کشاورزان ما در این بازار بوده و در سالهای اخیر به دلیل اینکه بازارهای مختلفی برای عرضه کالا در سراسر جهان به وجود آمده، شیوه و نوع عرضه کالا تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه بهترین جایگاه برای تالار بورس پسته رفسنجان است، افزود: با راه‌اندازی تالارهای بورس، کالاها وارد بورس می‌شوند تا با بهترین کیفیت و قیمت در دسترس قرار گیرند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: امروز تالار بورس پسته در یکی از بخش‌های شرکت تعاونی پسته راه‌اندازی شد تا متقاضیان عرضه کالا در بورس، دسترسی به ‌روزتر و مناسب‌تری پیدا کنند.

" محمدرضا میرحسینی"مدیرعامل شرکت تعاونی پسته رفسنجان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز هر کسی که پسته داشته باشد می تواند به بورس کالا آورده و با شرایطی که سازمان بورس کالا اعلام می کند پسته خود را ارائه کند تا خریدار پیدا شود.

محمدرضا میرحسینی افزود: دو انبار استاندارد خود را در اختیار سازمان بورس کالا گذاشتیم و افراد می توانند پسته خود را تحویل انبار داده و قبض انبار به عنوان یک رسید و اوراق بهادار بورسی تلقی شده و می توانند معاملات خود را در تالار بورسی انجام دهد.

وی درباره سقف معاملات تصریح کرد: معاملات از سقفی به بالا در تالار اصلی بورس با تناژ و مبلغ ارائه می شود و از سقفی به پایین در تالارهای فرعی بورس ارائه می شود. در مجموع هر کسی که با هر کالایی که با استانداردهای بورس همخوانی داشته باشد می تواند محصول را در تالار بورس ارائه و برای پسته خود و محصولش مشتری پیدا کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی پسته رفسنجان درباره قیمت گذاری محصول نیز گفت: در این رابطه بخشی راجع به استاندادرهایی است که در بورس کالا تعریف می شود که سازمان بورس کالا در کلاس آموزشی که ظرف چند روز آینده در رفسنجان برگزار می کند به مردم آموزش می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از اهدف بورس ثبات و تنظیم بازار بورس می باشد، خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی پسته نیز نقشی که داشته همین بوده که به بازار ثبات می دهد الان هم شرکت تعاونی نقش خودش را دارد و بورس کالا نیز در کنار آن با تعامل این کار را انجام می دهند.

میرحسینی خبر داد: هفته آینده قرار است مراسم افتتاح رسمی بورس پسته در رفسنجان را با حضور نمایندگان مجلس، مسئولین سازمان بورس، مسئولین کشوری و استانی برگزار کنیم ضمن اینکه احتمال حضور یکی دو وزیر کابینه نیز وجود دارد.


انتهای پیام