رئیس جمهوری فرانسه با تاکید بر اهمیت نشست سازش پاریس در رسیدن به صلح در خاورمیانه، انجام گفتگوهای مستقیم میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را تنها راه رسیدن به سازش دانست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسکای نیوز، «فرانسوا اولاند»، رئیس جمهوری فرانسه در سخنان امروز خود که در جریان نشست سازش موسوم به صلح خاورمیانه مطرح شد، شکل گیری جنگ در عراق، سوریه، یمن و به خصوص نبرد علیه داعش را عامل به حاشیه رفتن رسیدگی به موضوع سازش در خاورمیانه دانست.

«اولاند» گفت که علیرغم اختلافاتی که بر سر تشکیل کشور مستقل فلسطین و سرزمین های تحت اشغال رژیم صهیونیستی وجود دارد، راهکار چنین موضوعی از حمایت فراوانی برخوردار است. این راهکار هدف همیشگی جامعه جهانی است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که انجام مذاکرات مستقیم میان دو طرف صهیونیست و تشکیلات خودگردان به صلح منجر خواهد شد، طرح پیشنهادی کشورش برای ایجاد صلح میان دو طرف را به مثابه هشداری در خصوص مواجهه با موضوع شکل گیری دو کشور مستقل با خطر دانست.

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه خود افزود که از چند سال پیش تلاش های زیادی برای حل مسائل موجود میان فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام شده و جامعه جهانی باید برای به نتیجه رسیدن تشکیل دو کشور تلاش کند چراکه این راهکار منجر به ایجاد سازش میان دو طرف خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه برخی کشورها به موقعیت کنفرانس پاریس شک دارند، تاکید کرد که سازش از همین طریق به دست خواهد آمد.