یک روزنامه آلمانی به نقل از کارشناس سیاسی نوشت که سلاح هسته‌ای می‌تواند به آلمان در برابر روسیه کمک کند.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه آلمانی «تاگس اشپیگل» نوشت که فقط سلاح هسته‌ای می‌تواند به این کشور کمک کند تا در برابر روسیه اقدام کند.

«ماکسیمیلیان ترهاله» کارشناس مسایل سیاسی معتقد است که پاشنه آشیل سیاست امنیتی آلمان به خوبی در پس توافق «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر تمدید تحریم‌های روسیه خود را نشان داد. موثر بودن این تحریم‌ها از سال 2013، به اقدامات نظامی آمریکا بستگی دارد. اکنون با قدرت گرفتن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این موضوع به وی هم ارتباط پیدا می‌کند و او تمایل چندانی ندارد که به روابط فراآتلانتیک بپردازد و مایل است که روابطش را با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گسترش دهد.

در صورتی که ترامپ به سیاست‌های خود در حمایت از روسیه ادامه بدهد، هسته مرکزی راهبرد امنیتی آلمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در پی بالا گرفتن تنش میان روسیه و اوکراین به دنبال ناآرامی‌ها در شرق اوکراین و پیوستن شبه‌جزیره کریمه به روسیه، اتحادیه اروپا در چند مرحله مسکو را تحریم کرد. از آن زمان روابط روسیه و اروپا دچار تنش شده است از طرفی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم استقرار تجهیزات خود در شرق اروپا را تشدید کرده است.